Umjetna inteligencija

Autor ‘Duluma zemlje‘ napravio je verziju kataloga IKEA-e, no stanovi su neuredni. Izgleda zabavno

Messy IKEA

 /Philatz
Filip Filković Philatz: ‘Jedan je korisnik, primjerice, koristeći moj prompt generirao Walmartov i Amazonov katalog, ali s totalnim kaosom od proizvoda‘

Sve karakteristike klasičnog kataloga su tu: generalni izgled, sličan font i nazivi proizvoda te njihovi uredni tekstovni opisi. No, u mnogočemu se tipični katalog već na prvi pogled razlikuje od svima nam poznatih stranica. Posvuda razbacani predmeti, razderani materijali, prosuta zemlja, mrvice hrane neočekivano remete očekivanu idilu.

Riječ je, naime, o novom vizualnom projektu redatelja i umjetnika Filipa Filkovića Philatza - AI interpretaciji Ikeina kataloga s neurednim, prljavim i uništenim prostorijama.

image

Filip Filković

Darko Tomaš/
image

Messy IKEA

/Philatz

Koncept kataloga zamišljen je kao satira, duhovit ili ironičan komentar - zapravo meme, otkriva kreativac možda najpoznatiji po projektu "Mali Zagreb" te dokumentarnom serijalu "Dulum zemlje".

image

Messy IKEA

/Philatz

"Ovo je komentar ljudskog stanja i ideje o prihvaćanju nesavršenosti u životu. Također se dotiče ideje da prava vrijednost leži u načinu na koji se stvari koriste, a ne u njihovu izgledu. Zapravo su ubrzani način života i nedostatak vremena ti koji dovode do pretrpanog i neurednog okruženja. To je parodija tradicionalnog kataloga, s tim da je naglašen kontrast između savršenih, insceniranih prostora u originalnom katalogu i neurednih, pretrpanih prostora u ovom konceptu. Cijela je ova igra podsjetnik da je život neuredan i nesavršen te da je važno prigrliti i prihvatiti te nesavršenosti kao dio ljudskog iskustva. To je podsjetnik da ne trebamo težiti savršenstvu i da trebamo biti zadovoljni onim što imamo. Neki elementi koji podsjećaju na klasičan katalog su tu kako bi se stvorio duhovit, satiričan pogled na ono što je odmah prepoznatljivo", predstavlja Filković koncept messy Ikea kataloga izrađenog pomoću platforme Midjourney AI.

image

Messy IKEA

/Philatz
image

Messy IKEA

/Philatz

"Radi se o platformi za obradu teksta koja korisnicima omogućava generiranje slika na temelju ljudskog teksta u obliku upita (prompt). Koristi algoritme strojnog učenja za analizu unosa i generiranje teksta koji je stilom i sadržajem sličan unosu. Upute su način na koji korisnici mogu unijeti podatke u Midjourney, koje AI zatim koristi za generiranje rezultata. Upute mogu biti u obliku teksta, slika ili drugih oblika unosa. U ovom slučaju, moj prompt je bio doslovno "modern furniture catalog but with messy, filthy and destroyed rooms, furniture is perfect, inspired by Ikea" (moderni katalog namještaja, ali s neurednim, zmazanim i uništenim prostorijama, namještaj je savršen, inspiriran Ikeom). AI zatim analizira unos i koristi tu analizu za generiranje slika koje su stilom i sadržajem slične unosu. Generirana slika temelji se na kontekstu, stilu i informacijama navedenima u promptu", objašnjava Filković te nastavlja:

"Kako se na Midjourneyju vidi što svi drugi rade i generiraju, jedan korisnik generirao je nešto slično s Ikeinim namještajem, a ja sam samo dodao nekoliko svojih parametara u prompt i dobio slike ovog apstraktnog kataloga proizvoda. Tako da se ne radi o nekom duboko promišljenom i mjesecima osmišljavanom projektu, ovo se dogodilo posve slučajno iz kombinacije nekoliko rečenica prompta. Vidio sam još nekoliko korisnika koji su uzeli taj moj prompt i krenuli generirati svoje Ikea kataloge ili slične stvari u Midjourneyju - to je takav copy/paste out of control sistem. Jedan je korisnik, primjerice, koristeći moj prompt generirao Walmartov i Amazonov katalog, ali s totalnim kaosom od proizvoda".

Ovaj katalog dio je, kaže, njegova već opsesivnog eksperimentiranja s navedenom AI platformom. No, zašto je za ovu kreativnu igru odabrao baš Ikeu?

"Taj sam brand odabrao samo zato što sam pri inicijalnom generiranju shvatio da čim u Midjourney upišeš ‘Ikea‘, rezultati budu odlični. Očito algoritam sličnosti s brandom proizvoda postoji unutar umjetne inteligencije. Slično se dogodi kada upišeš i neki drugi poznati brand ili kombinaciju riječi", razjasnio je Filković koji je generirao i parodije na neke druge popularne brandove.

"Rezultati su stvarno izvan ovog svijeta. Stvari koje sanjamo više ne moramo samo precrtavati ručno na papir, nego možemo doslovno utipkati u Midjourney i dobiti neku suludu kombinaciju slika. Utipkajte "A world destroyed by lightning falling into a black hole, sponsored by McDonald‘s" (svijet uništen munjom upada u crnu rupu, sponzorira McDonald‘s), "cow in McDonald‘s staring into a big juicy burger in front of her" (krava u McDonald‘su zuri u veliki, slasni burger ispred sebe), "sneakers from Nike and Adidas collaboration, highly detailed and realistic" (tenisice iz suradnje Nikea i Adidasa, veoma detaljna i realistična) ili ono što sam nedavno generirao - "peace in Ukraine, soldiers on the front celebrating victory, holding guitars in their hands instead of machine guns and singing, highly detailed and realistic" (mir u Ukrajini, vojnici na bojištu slave pobjedu dok u rukama umjesto mitraljeza drže gitare i pjevaju, veoma detaljno i realistično). Doslovno, mogućnosti su beskrajne", kaže.

Grafike su se, dodaje, vrlo brzo proširile po internetu te zaintrigirale pojedince. Naime, Filkoviću su se javili poznanici iz nekoliko domaćih reklamnih agencija kako bi pohvalili ideju te saznali više o procesu rada unutar Midjourney AI.

"Sad mi ekipa šalje svoje uratke i smijemo se zajedno, ja im dijelim svoje promptove i oko toga se stvorio mali hype", priznaje Filković.

Otkačeni Ikeini katalozi zasad ostaju samo u digitalnoj formi, kaže Filković.

"Printanje trenutačno ne bi imalo nikakvog smisla, osim ako netko ovu ideju ne prepozna kao potencijal za nekakvu ‘AI generated‘ izložbu. Svakako vidim veliki potencijal svega ovoga", kaže Filković koji smatra da je ironija koncepta o kojem je govorio to što, za razliku od ostalih stvari koje možemo kreirati svojim rukama, ovo nije njegovo; to je napravio AI uz njegovo usmjeravanje.

"Ako nije moje, onda je to ‘naše‘, jer smo mi stvorili AI", zaključuje Filković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 19:39