'GAMEJAM'

BUDUĆNOST ANIMACIJE Gejmeri na Animafestu pod vodstvom švicarske indie zvijezde

Budućnost animacije ovogodišnji Animafest predstavlja na četiri načina: u vidu natjecateljskog programa najmlađe generacije profesionalaca, predstavljanjem najboljih škola animacije, suradnjom s Klasterom hrvatskih proizvođača računalnih igara, te gamejam–radionicom pod vodstvom švicarske zvijezde indie game-dizajna Maria von Rickenbacha

ZAGREB - Od društvenih mreža, preko mobilnih telefona, do televizije i filmova, animacija je danas – sveprisutna. Zanima li vas pak kako će izgledati u budućnosti, te tko su i što rade njezini ponajbolji mladi autori, ne propustite ovogodišnji Animafestov natjecateljski program studentskog filma.

Od 640 pristiglih prijava selektori su odabrali njih 43 iz 19 zemalja, koji, koristeći se CGI- i 3D-animacijom, kombiniranim tehnikama i lutkarstvom, donose novi generacijski pogled na svijet animacije. Ove je godine prvi put cijeli taj segment programa besplatan zahvaljujući pokrovitelju nagrade Dušan Vukotić.

Osim u natjecateljskom programu, studenti sa svih strana svijeta okupit će se i u programima miniretrospektiva dviju vodećih svjetskih škola animacije. Prva od njih, Bezalel Academy of Arts and Design iz Jeruzalema, još je od 70-ih godina prošlog stoljeća na glasu kao jedna od najprestižnijih animatorskih škola s razgranatim programom studentskih razmjena, dok je druga – francusko „čudo iz Arlesa“, za CGI specijalizirana MOPA, škola čiji alumni broji preko 400 studenata, od kojih je njih 95% odmah po diplomi našlo angažman.

Bezalel: Lady Number 4

Dio njih zaposlen je danas u svjetskoj industriji računalnih igara, koja već dugo po ukupnoj vrijednosti i prometu nadmašuje filmsku ili glazbenu industriju. Naime, uz napredne tehnologije ključni je sastojak game developmenta upravo – animacija.

Svjesni toga, u Animafestu već treću godinu zaredom u suradnji s Fakultetom elektrotehnike i računarstva, Akademijom likovnih umjetnosti i Deskom Kreativne Europe – Uredom MEDIA organiziraju gamejam, odnosno radionicu izrade računalnih videoigara, a čiji će jedan od mentora ove godine biti švicarska zvijezda indie game-dizajna – Mario von Rickenbach (Mirage, Krautscape, Rakete)!

Radionica izrade računalnih videoigara

Međutim, kao i ostalim kreativnim industrijama, i game developmentu potrebna je poslovna podrška i know-how, a upravo to Animafest će ove godine prvi put ponuditi u suradnji s Klasterom hrvatskih proizvođača računalnih igara (CGDA). Grupacija je to koja okuplja više od 20 tvrtki s preko 200 developera i izvozi gotovo 99% svojih proizvoda, poput kultnog FPS (first person shooter) hita – Serious Sam Croteama ili Ironwardova sve popularnijeg Red Solsticea.

Spajanjem zajednica programera, animatora i ilustratora u ovom dijelu programa Animafest Pro potiče se kreativnost i konkurentnost mladih umjetnika i informatičkih stručnjaka te im se nudi upoznavanje s transmedijskom vezom animacije i računarstva.

Polaznici gamejama u manjim će timovima dizajnera i programera od 8. do 12. lipnja izrađivati vlastitu videoigru te je predstaviti pretposljednjeg dana festivala, nakon predavanja CDGA, domaćeg developerskog tima Croteam, škole za game-dizajn Machina te već spomenutog Maria von Rickenbacha.

Cijeli je ovaj segment Animafestova programa posve besplatan, a prijave za radionicu primaju se online, na službenim stranicama festivala, do 24. svibnja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 04:55