Više smo puta pisali o naslovnicama časopisa Svijet koje su radili Otto Antonini, Sergije Glumac i ostali autori tridesetih godina prošloga stoljeća, a kojima se definiralo novo poimanje aktivne žene koja vozi automobil, skija, izlazi na zabave na kojima se svira jazz i slično.
Kako su žene u tom razdoblju vidjele žene tema je izložbe koja se od četvrtka pa do 12. srpnja može pogledati u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva pod nazivom “Širite ženski svijet! Dizajn progresivnih ženskih časopisa 1934. - 1946.”.
Pitanjem kako su žene gledale na žene kroz časopise bavi se kustosica Barbara Blasin. Domaće časopise kao što su Žena danas, Ženski svijet i Žena u borbi, čiji su reklamni slogani bili “Ženski svijet je vaš svijet! Širite Ženski svijet!”, “Žene, čitajte Ženu danas! Pretplatite se još danas na Ženu danas!” i slično, ova autorica uspoređuje s međunarodno utjecajnim, srodnim svjetskim primjerima poput francuskog časopisa Les Femmes i američkog The Woman Today.
Kako se navodi u pozivu na izložbu, jedan od ciljeva uređivačke koncepcije tih časopisa “za svaku ženu”, bio je objediniti teme koje su do tada izlazile u “žurnalima” za žene, poput mode i domaćinstva, kao i one teme o kojima se tada gotovo isključivo raspravljalo u feminističkim glasilima, a to su razne teme vezane za položaj žena u tadašnjem društvu.
Do tada glasila feminističkih udruga izlaze bez likovne opreme i grafički su skromno uređena. Od sredine tridesetih godina, pak, ženske organizacije počinju tiskati časopise u većim nakladama i promišljeno uređene, kako bi bili zanimljiviji i pristupačniji širem broju žena.
Uredništva će početi voditi brigu o dizajnu, časopisi će biti bogato opremljeni fotografijama i ilustracijama, a dizajn nekih naslovnica zaista jest, pokazat će nadolazeća izložba, bio progresivan. Neke od urednica ovih časopisa kasnije su uređivale i glasila AFŽ-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....