“Samo žene” naziv je svojevrsne retrospektivne izložbe fotografija riječkog umjetnika Rina Gropuzza otvorene uoči blagdana u riječkoj galeriji Kortil.
Neuobičajeno velik broj posjetitelja na otvaranju, njih nekoliko stotina, govori nam o interesu publike za Gropuzzov rad, a predstavljeni su mahom ženski aktovi snimljeni u periodu od 1980. do 2015. U šali se na otvaranju govorilo da bi samo dolazak svih žena koje je svojim objektivom riječki umjetnik ovjekovječio izazvao nezapamćenu gužvu u izložbenom prostoru.
Bilo kako bilo, Gropuzzo je predstavio 60-ak reprezentativnih fotografija iz različitih faza djelovanja, a kako nam je rekao u kraćem razgovoru, najteže je bilo izdvojiti samo neke od više tisuća radova nastalih u dugogodišnjoj bogatoj karijeri.
Rino Gropuzzo, međunarodno priznat autor u području modne, reklamne, beauty i erotske te pejzažne fotografije, izložbom “Samo žene” podsjeća nas na bogatstvo opusa kojim godinama uspješno balansira između specifičnih zakonitosti komercijalnog i produhovljenog umjetničkog izričaja.
Zavidni rezultati
Plodna karijera riječkog fotografa velikim je dijelom obilježena profesionalnim angažmanima u inozemstvu. Odmah po stjecanju diplome na Tehničkom fakultetu u Rijeci 1983. želja za stručnim usavršavanjem u umjetničkoj i modnoj fotografiji odvela ga je u Pariz i Milano gdje počinje plodonosna suradnja s agencijom Marka.
U Milanu Gropuzzo radi visoko estetizirane komercijalne fotografije prvenstveno za modnu industriju, u čemu postiže zavidne rezultate i često izlaže na samostalnim i skupnim izložbama. U to vrijeme je snimao mladu Brooke Shields, a godinama je surađivao i s poznatim talijanskim kreatorom Otaviom Missonijem.
Pored rada u Francuskoj i Italiji duža razdoblja profesionalne karijere Gropuzzo provodi u Los Angelesu i Ateni, da bi se 1998. vratio u Hrvatsku. Posljednja dva desetljeća baza mu je u rodnoj Rijeci odakle nastavlja suradnju s vodećim svjetskim agencijama i časopisima, ali je sve prisutniji i na domaćem terenu radovima za hrvatski i srpski Playboy, te brojim fotografijama za Elle, Cosmopolitan, Graziu, Klik, Globus i druge hrvatske magazine.
Galerijski predstavljena Gropuzzova fotografija često profesionalnih ženskim modela, iskoračuje iz svijeta modne, reklamne i erotske industrije i u drugom kontekstu otvara nova viđenja seksualnosti. Izložene fotografije zapravo se mogu čitati i kao intimni zapisi autora koji se uvijek vraća temi seksualnosti inzistirajući na visokoj estetizaciji dok žensku figuru tretira kao skulpturu ili je dovodi u međuodnos s prirodom/pejzažom.
“Snimanje žena u prirodi je za mene idealna kombinacija. Uz lijep pejzaž i lijepu ženu, ne moraš se previše zamarati ni s odjećom. Kad nema odjeće, onda su slike bezvremenske. To sam uvijek jako volio raditi”, priznaje Gropuzzo.
Govoreći o Gropuzzovoj izložbi “Samo žene” Tomislav Čop, povjesničar umjetnosti naglašava slojevitost autorovog pristupa temi te njegov fotografski talent od studijskog promišljanja ženskog tijela preko naglašenog skulptorskog pristupa istom motivu te umješnog poimanja tijela u pejzažu do estetiziranog čistog kolorističkog modeliranja i zaokupljenosti portretizacijom istaknute psihologizacije.
“U svemu tome Rino Gropuzzo ne samo da još jednom svjedoči svoju fascinaciju i ljubav u prikazivanju žene nego i autorsko poštovanje prema istoj, kao i mediju fotografije u kojem kao stvaratelj djeluje”, ističe Čop.
Elementi voajerizma
Prepoznato je već kako autor u svom radu osim izražene naklonosti prema ljepoti forme i pratećih likovnih elemenata iskazuje i svojevrsni pomak u tretiranju motiva ka provokaciji gledatelja s elementima (auto)ironije i humora.
Čop u Gropuzzovim radovima pronalazi i elemente voajerizma, fetišizma, stanovite sirovosti u agresiji erotskog jer Gropuzzo svoje modele voli smještati u ruševne ambijente igrajući se s kontrasnošću spram (trajne) ideje ljepote.
Zanimljivo je da se među izloženim Gropuzzovim radovima na izložbi u galeriji Kortil našla i poznata glumica Charlize Theron koju je kao 16-godišnjakinju snimio 1991. u Positanu (Costa Amalfitana) blizu Napulja.
“Charlize je tada došla sa majkom na međunarodni natjecanju za nove modele ‘New Model Today’ organiziran od jedne od vodećih modnih agencija ‘Why Not’ iz Milana. Pobijedila je na tom natjecanju i to joj je otvorilo vrata modnog biznisa. Bila je vrlo bistra i senzualna cura, kao većina Južnoafrikanki koje su dolazile vrlo mlade u Europu”, prisjeća se Gropuzzo davnašnjeg foto sessiona s današnjom holivudskom zvijezdom koja je zablistala u nizu filmova.
Izložba fotografija Rina Gropuzza “Samo žene” otvorena je u riječkoj Galeriji Kortil do 12. siječnja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....