TIPOGRAFSKI MAGOVI

GLOBALNI USPJEH DVOJICE HRVATSKIH DIZAJNERA Pobijedili na natječaju Louvrea, u slavnom će muzeju Mona Lisa pisati njihovim slovima!

 SDDS

Najpoznatija kulturna institucija na svijetu, pariški Muzej Louvre, početkom svibnja će promijeniti svoj 23 godine stari vizualni identitet. Uz redizajnirani identitet Louvre će dobiti i novu primarnu tipografiju, "Louvre Sans" i "Louvre Serif".

Ta vijest za Hrvatsku možda ne bi bila toliko važna da autori nove tipografije pariškog muzeja nisu mladi hrvatski dizajneri Sandro Dujmenović (28) i Marko Hrastovec (26), piše Zadarski.hr . Naime, njihov originalni dizajn slova pobijedio je krajem siječnja na velikom natječaju u konkurenciji najboljih francuskih dizajnerskih studija. Nova pisma koja su dobila naziv "Louvre Sans" i "Louvre Serif" Muzej Louvre će eksluzivno koristiti pet godina, a nakon toga postoji mogućnost i trajnog otkupa.

O ovom sjajnom uspjehu mladih hrvatskih grafičkih dizajnera, Zadarski.hr je razgovarao sa Zadraninom Sandrom Dujmenovićem koji je, nakon nekoliko godina radnog iskustva u agenciji Bunch te kao art direktor u digitalnoj agenciji Brlog iz grupe Bruketa&Žinić, nedavno u Zagrebu pokrenuo svoj samostalni studio SDDS (Sandro Dujmenović Design Studio).

Iskreno čestitamo na postignutom uspjehu. Kako je došlo do suradnje s muzejom Louvre?

- Suradnja je krenula preko natječaja kojeg je Louvre organizirao krajem 2015. godine. Nakon 23 godine otkad je Pierre Bernard predložio novi logotip i identitet, muzej je odlučio osvježiti ga. Na tom pozivnom natječaju za novi vizualni identitet na kojem su sudjelovali najbolji francuski dizajneri, studiji i agencije, među kojima i agencija Dream On, koja je stupila samnom u kontakt nakon što je prošla određene faze natječaja. Do mene su došli nakon što su na internetu vidjeli moj portfolio i reference.

Interesantno je to da je u natječaju bilo definirano da ne smije biti značajnih izmjena na logotipu Pierrea Bernarda, što nam je ostavilo prostora da radom na ekskluzivnim tipografijama odnesemo prevagu u odnosu na druge natjecatelje. Stari logotip, kako opisuje Design Observer, najbliže je neidentificiranom letećem objektu: ime muzeja postavljeno je na crno-bijelo nebo uz delikatan komadić cirusa koji klizi iznad pariškog neba. Novi identitet je samo poštovao tu ideju i oslobodio ga granica formata, gdje je ploha neba postala još veća i slobodnija ovisno o formatu na kojem se logotip nalazi.

Kako se u tu priču uključio vaš kolega Marko Hrastovac?

- Uz sve moje obaveze u tadašnjoj agenciji, a sada i u začetcima vlastitog studija, taj zadatak se činio neizvedivim čak i uz pobjedu na natječaju. Prije nego smo išta znali o statusu projekta i u kojoj je fazi, kontaktirao sam Marka Hrastovca, prijatelja i kolegu još od vremena studiranja na zagrebačkom Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu i iznio mu ideju o tipografiji, projektu i gdje bi nas to sve moglo odvesti. Uz njegovo veliko znanje, tehničku ekspertizu i talent, te već nekoliko završenih i objavljenjih tipografija iza sebe (suradnje s Nikolom Đurekom, Peterom Bilakom itd.) bili smo sigurni da možemo ravnopravno sudjelovati u natječaju te u slučaju pobjede razraditi idejno rješenje do završnog proizvoda.

Proces odluke je trajao 40-ak dana, razdoblje u kojem su se dogodili teroristički napadi u Parizu te u kojem je umro veliki designer Pierre Bernard, autor vizualnog identiteta iz 1992. Odluka o pobjedi na natječaju je donesena početkom prosinca, interno bez službenih objava, nakon čega je uslijedio proces potvrđivanja i analize projekta od strane Louvrea te službene potvrde o pobjedi na natječaju 27. siječnja. Od tog dana Louvre je i službeno prvi klijent dizajn studija SDDS. Trenutno je projekt u razradbenoj fazi u kojoj finaliziramo forme svih slova unutar tipografskog pisma i usklađujemo sve elemente, proporcije i eventualne diskrepancije.

Kako su nastajali "Louvre Sans" i "Louvre Serif"?

- Okvir tipografije je nastao davno prije natječaja kao skica, koja je s vremenom bila usavršavana i držana u ladici dobar niz godina. Iz onoga što danas nazivamo Louvre Sans, paralelno kroz godine usavršavanja u slobodno vrijeme su nastali i Louvre Semi i Louvre Serif. Ideja je bila dizajnirati neutralnu, primjenjivu i luksuznu display tipografiju (display je tip “ukrasne” tipografije koja se koristi u hijerarhijskim razinama teksta poput naslova, podnaslova i sl.) koja bi mogla jednog dana naći svoj dom u najvećim svjetskim modnim, kulturnim i inim brandovima i domenama.

Poziv na natječaj je dao novi život tipografiji, koja sada u dizajn procesu nakon pobjede na natječaju s novim cijelokupnim vizualnim identitetom muzeja, svakim danom raste i dobija na finalnoj formi koju očekujemo krajem travnja.

Kodno ime projekta u idejnoj fazi je bilo "Real", prema španjolskoj riječi za kraljevski, no nakon što smo ušli u kasnije faze natječaja, nakon sugestije agencije da ih nazovemo "Louvre Serif" i "Louvre Sans", tu više nije bilo nikakve dvojbe jer bilo koji drugi naziv bi bio greška.

Cijeli intervju pročitajte i vizuale pogledajte na portalu Zadarski.hr

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 03:18