ZAGREB DESIGN WEEK

Kako preoblikovati svijet ako korona ne oslabi: Hrvatski dizajn za život u pandemiji

Pribor za jelo od kirurškog čelika i radne jedinice koje olakšavaju distancu, neka su rješenja koja ćemo vidjeti u Tehničkom muzeju

“Ovogodišnja tema nije mogla biti ništa drugo nego korona i nova normalnost. Dizajn rješava probleme, a korona je postala globalni problem broj jedan. Natjerala nas je da stubokom promijenimo život.

Od lockdowna do života s maskama, još uvijek nismo vratili slobodu koju smo imali prije manje od pola godine”, kaže Daniel Tomičić, objašnjavajući niz pitanja postavljenih uz Zagreb Design Week, poput onih hoćemo li se ikad vratiti na prijašnji život ili moramo dizajnirati novu normalnost, kako ćemo redizajnirati svijet, kakav nam namještaj treba s obzirom na to da nam je dom preko noći postao ured, kakvu odjeću trebamo ako se ne oblačimo za posao i slično.

image
rad na temu Food Designa koji potpisuju Boir studio i Ana Haberman

Nude i odgovore na sljedeća pitanja: umjesto vani, s prijateljima, jedemo doma, čak i sami uzgajamo povrće, kako se promijenila kultura prehrane? Filmove, glazbu, izložbe, kazališne predstave… sve konzumiramo preko interneta, kakav nam je internet potreban? Odgovore na ova i niz sličnih pitanja dizajneri iz Hrvatske predstavit će skoro na sedmom Zagreb Design Weeku u Tehničkom muzeju. Iako smo na Tjedan dizajna naviknuli odlaziti na proljeće, zbog pandemije pomaknut je na jesen, pa je otvaranje zakazano za 1. rujna.

Brza reakcija

Uistinu, hrvatski su dizajneri brzo reagirali. Tako će se na ZGDW Concept Store premijerno naći novi namještaj, čiji je dizajn nastao upravo na temu koronavirusa.

Dizajneri iz Dizz Concepta tako predstavljaju rad “Office Shell”, i kako tumače: “Office Shell naš je najnoviji koncept. Cilj mu je prevladati nedostatke ureda otvorenog tipa - omogućava socijalno distanciranje, regulaciju mikroklime te potpuno individualno kontrolirano radno okruženje. Office Shell je kompaktan sustav koji zauzima četiri kvadratna metra uredskog prostora, zatvarajući radni prostor u cilindričnu kabinu s kliznim vratima.

Sljedeći principe biofilnog dizajna u proizvodnji su korišteni prirodni, antibakterijski i antistatički materijali”. Kako kažu, svoj su fokus, i inače, usmjerili na održivost ergonomskih načela u proizvodnji te na rješenja za male prostore.

image
Namještaj 'Movo. It's Your Office' tvrtke Sobočan

Ove se godine predstavlja i proizvođač namještaja tvrtke Sobočan d.o.o. Linija se zove “Movo. It’s Your Office”, a nude, “profesionalne uvjete za rad od kuće”. Kako tumače: “Rad od kuće u posljednje vrijeme postaje globalno rastući trend gdje sve više ljudi napušta uobičajenu uredsku rutinu. Kao odgovor na ovaj sve prisutniji trend, razvili smo kolekciju proizvoda nazvanu Movo. Movo je osobni mobilni ured koja osigurava profesionalne uvjete rada gdje god se nalazili.

Zauzima minimalnu kvadraturu, istovremeno omogućavajući maksimalan komfor. Po završetku rada Movo se pretvara u atraktivni dizajnerski element koji se savršeno uklapa u interijer bilo kojeg doma. Korisnik može birati između šest modela koji mu najbolje odgovaraju po dizajnu, veličini, opremi te materijalima obrade. Proizvode je moguće i personalizirati aplikacijom logotipa pojedine tvrtke i bojama koje se vezuju uz nju.”

image
Rješenje 'Movo. It's Your Office' firme Sobočan

Food design

To je što se tiče namještaja. A što se tiče tzv. Food Designa, dizajna vezanog uz hranu, na temu nove normalnosti odgovorio je Boir studio u suradnji s Anom Haberman. Njihov rad, kako tumače, “simetrično u kontrast postavlja normalnost i novu normalnost, podijeljene u dvije cjeline, simbolično povezane velikim stolom za blagovanje”.

Prvi dio izložbe postav je kolekcije ručno rađene keramike umjetnice Ane Haberman nastale tradicionalnom tehnikom “štipkanja”, na engleskom bi to bio pinching. “Svaki taj proizvod vraća nas korijenima prizivajući osjećaj bliskosti i međusobnog dijeljenja. Štipkano posuđe daje taj osjećaj taktilnosti koji se u kontekstu nove normalnosti postepeno gubi zbog socijalnog udaljavanja, straha od dodira i fizičkog kontakta.”

image
Radni boksovi Dizz Concepta

U drugom dijelu predstavljanja, instalacijom New Normal, Studio Boir promišlja kako u kontekstu takozvane nove normalnosti uspostaviti ravnotežu između sigurne udaljenosti i prisnosti te nudi nove prijedloge pribora za jelo koji, nastavljaju, “usprkos novim pravilima zadržavaju važnu društvenu i kulturnu dimenziju blagovanja - dijeljenje.

Art Zagreb

Prototipi izrađeni od kirurškog čelika i prirodnog kamena alternativa su pleksiglas barijeri u restoranu koja je spriječila svaki oblik dijeljenja hrane između dvije osobe. Rezultat je niz konceptualnog posuđa za dvoje koje će premostiti jaz između bliskog i sigurnog, te omogućiti dijeljenje hrane sa sigurne udaljenosti, istodobno povezujući i razdvajajući servirano.” Ovaj studio su, inače, osnovali produkt dizajnerica Vlatka Leskovar-Zidar i Ivan Zidar, chef i grafički dizajner.

image
Dizz Concept Nota, ideja za namještaj na otvorenom

Ona je radila kao kreativna direktorica u nagrađivanom dizajn studiju, a on je studirao kulinarstvo na Institutu Paul Bocuse i zatim pokrenuo uspješnu gurmansku street food franšizu. Ivanovo sveobuhvatno poznavanje lokalnih namirnica i ljubav prema kulinarskom eksperimentiranju spojila se s Vlatkinim intenzivnim istraživanjem načina na koji fizički predmeti inspiriraju rituale i stvaranu uspomene.

Planiraju, nadalje, na Tjednu dizajna, i izložbu fakulteta i škola, pa su studenti Modne ilustracije Tekstilno tehnološkog fakulteta, a pod vodstvom mentorice Pauline Jazvić, napravili radove na temu “Koronaparti”, dok je Ivana Mrčela vodila studente s kolegija Kreiranje odjeće.

Iz Zagrebačkog tjedna dizajna pozivaju i na Art Zagreb, koji je jučer započeo, i traje do subote, a riječ je o prodajnoj izložbi umjetnina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 20:24