PET PITANJA

KIPAR DENIS KRAŠKOVIĆ 'Kod nas se rade spomenici, a ne javna umjetnička djela'

Denis Krašković, kipar i slikar, u svom ateljeu
 Boris Kovačev / HANZA MEDIA

Zašto ovaj, vrlo optimističan naziv izložbe 'Sve je moguće' u Galeriji Greta?

- Naslov ujedno prati i koncept izložbe. U umjetnosti, snovima i ljubavi sve je moguće. Drago mi je da ste naslov shvatili kao optimističnu poruku. To mi je i bio cilj.

Na izložbi ćemo vidjeti različite medije, i skulpture i akrile na platnu i video. Koliko se nadopunjuju?

- Svi radovi su povezani stilski i koncepcijski. Nadam se da se nadopunjuju. Riječ je o mojoj apstraktnoj fazi.

Neke slike kombinirate i s tekstom. Nova forma u vašem stvaralaštvu?

- Rijetko koristim tekst u svojem likovnom radu. Na slici 'Smokvin list' iskoristio sam tekst kako bih opisao svoje duševno stanje. To je, izuzev videa, jedini neapstraktni rad. Tekst ga čini realnim. Ovaj princip sam “ukrao” iz stripa.

Skulpture su vrlo živih boja, ružičaste i sl. Zašto takav kolorit?

- Često bojam skulpture. Volim žive i izražajne boje na skulpturi. Veselim se kada mi radovi vrište. Žive boje im daju veseo i vedar karakter.

Autor ste javnih skulptura, primjerice 'Kita' na Jarunu, ili 'Morža' ispred jednog shopping centra. Što je najvažnije za javnu skulpturu?

- Važno je da komunicira s publikom. Javna skulptura trebala bi oplemeniti prostor gdje je postavljena. Kod nas se uglavnom rade spomenici, a ne javna umjetnička djela. Šteta, jer imamo odlične kipare. To je još jedan u nizu velikih neiskorištenih resursa u Hrvatskoj. Žalosno je da ovo društvo ignorira svoju umjetničku elitu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 03:59