Fotografije Davida Gillivera motiv pandemije su obradile na neočekivan način. Stavivši ih u novi kontekst umjetnik je zaštitnim maskama dao sasvim novu ulogu. U njegovoj su viziji, naime, postale bazen oko kojeg se opuštaju sićušne figurice.
"Htio sam ozbiljnoj temi pristupiti na razigran način ne trivijalizirajući je", kaže škotski fotograf koji je za projekt nagrađen nagradom British Photography Awards. Sa srodnim načinom rada Gilliver se prvi put susreo kasnih devedesetih za vrijeme studija na sveučilištu Glasgow School of Art. Jednom je prilikom, piše BBC, gledajući kroz prozor čekaonice stomatološke ordinacije ugledao kamion koji se prevrnuo na auto. Situacija je bila ozbiljna, no iz njegove jedinstvene perspektive sa četvrtog kata podsjetila ga je na vlastitu kreaciju koju je pomoću igračaka osmislio kao dječak. Gilliver je potom odlučio snimiti prizor, koji srećom nije rezultirao većom ozljedom, te ga po povratku na fakultet rekreirati koristeći minijaturne figurice, što je njegovog profesora oduševilo.
"Nisam samo prvi put dobio veliki kompliment, već sam i iznimno uživao u stvaranju", rekao je te dodao da mu je to iskustvo otvorilo novu perspektivu i novi pogled na stvaranje umjetnosti. "Od tog sam trena postao opsjednut makro fotografijom i slikanjem figurica", priznao je. U zadnjih dvadesetak godina proizveo je tisuće slika svojih "malih ljudi" koristeći humor i zaigranost kako bi poslao ozbiljniju poruku. Na svom umjetničkom putu nije bio pošteđen izazova. Nakon fakulteta morao se zaposliti u financijskom sektoru, a makro fotografiji se u potpunosti vratio 2018. godine.
Danas je njegov dom prepun figurica. "Figurice su statične pa ovisim o pozama u koje ih mogu staviti. Moj je zadatak osmisliti im neku aktivnost koja je vizualno atraktivna", objašnjava.
Gilliver izlaže radove, drži radionice te surađuje u komercijalnim projektima.
Iako rado podučava makro fotografiju neki su aspekti, kaže, teški za naučiti.
"Samo deset posto rada na makro fotografiji se odnosi na tehnike, a čak devedeset posto se bazira na mašti", tvrdi fotograf koji smatra da je takav rad važan jer maštu održava živom.
"Imam malenu kćer pa je to za mene nužnost...Takav stil zalazi u djetinji način razmišljanja. Što više se time baviš, to ti je takvo razmišljanje dostupnije", zaključuje Gilliver.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....