ZAGREB - Reklama “Čistačica” za Cinestar uvrštena je u zadnje izdanje Shotsa. Riječ je o instituciji koja postoji 20 godina i smatra se najrelevantnijim izvorom informacija o najboljim svjetskim redateljima i TV reklamama, pa je poprilična čast ako te izaberu i uvrste. A 39-godišnji Maro Pitarević prvi je hrvatski redatelj čija je reklama ušla u Shots.
Neobično je da je Pitarević, kojeg ponajviše poznajemo kao copywritera i pjesnika, nagrađen u ulozi redatelja. U nagrađenoj reklami pratimo čistačicu i, kako se naknadno otkriva, ljubiteljicu filmova. Nakon što obavi svoje svakodnevne poslove čišćenja po multiplexu, ona se uživljava u uloge iz raznih filmova, poput Indiane Jonesa ili Taksista (primjerice, dok je nitko ne gleda, u ulozi De Nira, govori s ogledalom u kupaonici: “Are you talking to me?”).
Čistačica je izvrsna. Odakle vam? - Da, odlična je, sve je isprve shvatila i odglumila. Riječ je o amaterskoj glumici.
A odakle vi u ulozi redatelja? - Zajedno s agencijom J. W. Thomson razvijao sam kreativnu ideju, i jednom kad se osnovna nit vodilja pojavila, bilo je lako krenuti dalje. Režija mi je oduvijek bila želja, samo sam se u početku bojao - kaže
Mistificiranje redatelja
U ovom trenutku na televiziji možemo gledati sljedeće reklame kojima je redatelj: za Ledo smrznutu hranu u kojima medo s pakiranja priča s ukućanima (postoji šest različitih verzija), Dupli bodovi za MultiPlusCard (najviše posjetitelja na internetu ove godine u Hrvatskoj), pa dvije reklame za Torticu. Na jednoj lijepa djevojka lista monografiju u knjižnici, a s Mona Lise joj iznenada stiže poruka “Nemoj misliti na Torticu”, na drugoj se istom misli hipnotiziraju djeca koja gledaju predstavu “Roda i lisica”: - Ta je predstava ovdje više za našu generaciju - kaže.
Maro Pitarević studirao je novinarstvo, bavio se i fotografijom, a zatim se prebacio u kreativnu industriju. Za nekoliko je reklama sam skladao glazbu i napisao stihove (primjerice, za Volksbank mama pjeva sinu ‘Moraš štediti...’). Upravo radi i CD za djecu. Često i dizajnira. Postoji li nešto čim se ne bavi? - Ljudima je lakše da te svrstaju u ladice. No, meni ova raznolikost omogućava da budem sretniji. Može biti pogubno ako se zakopaš. Uostalom, sada znam kako funkcionira ovaj posao u svim aspektima.
Nekako se čini da je lakše biti redatelj nego copywriter? - Definitivno. Ljudi imaju puno više poštovanja, ipak se redateljski posao malo više mistificira. Copywriter mora ponuditi puno više ideja, a onda redatelj zaokruži cijelu priču. Zapravo sam razmišljao kako mi se uvijek sviđaju te kratke forme. U samo malo riječi ili u 20 sekundi moraš izreći bit svega. Tako je kad se rade reklame, tako je i u poeziji.
Maro Pitarević je izdao i dvije knjige poezije. Prvo zbirku “Harlekin” koja je dobila samo hvalospjeve, a i brojne nagrade. Zatim je čekao 13 godina da izda slijedeću, zbirku ljubavnih pjesama, pod nazivom “Kako se kuha govedina”:
Najdraži slogan
- Naziv je proizašao iz razmišljanja kako te ljubav zapravo napravi mekanim, skuhanim. Možda sam i mogao smanjiti opseg, no kako nisam bio izdao knjigu trinaest godina, nekako mi se činilo bitnim da se te pjesme objave. Trenutno baš i ne pišem pjesme, nego slogane i scenarije.
Najdraži slogan? - Teško mi je reći. Od najnovijih “Kao kap vode na dlanu”, za Jadran Galenski Laboratorij. Tu su još “Čista kvaliteta” za Labud, ili “Ako nije savršeno, nije Ledo”. Možda i najviše: “Pazite što radite, bit će vam suđeno”.
Govorite o “Sudnjem danu” čiji ste osnivač? - Da. Željeli smo organizirati događaj u kojemu se kreativci nagrađuju pod imenom i prezimenom. Naziv Sudnji dan pao mi je na pamet preko noći. Nazvao sam kolegu i prijatelja Branimira Lazanju, jednog od suorganizatora, i odmah smo se složili da je to je to, priča o tome da kreativci sami sebi sude. A za sljedeću godinu, kad neki predviđaju Sudnji dan, spremamo nešto posebno.
Surađuje s Greyom, ali ponajviše radi sam, što mu je i najmilije. Od doma ili iz obližnje Bookse. U slobodno vrijeme najviše voli gledati filmove, obožava Woodyja Allena, a kod punice koja živi u Berlinu ide svake godine na Berlinale. Govori nekoliko jezika, poeziju je pisao i na portugalskom, a upravo uči kineski. Maro Pitarević je, uglavnom, sretan čovjek.
Sud prijatelja
A ovako ga je opisao jedan njegov prijatelj: - Maro je gotovo renesansna ličnost u ovoj našoj marketinško-kreativnoj žabokrečini jer jer je pjesnik, poduzetnik, kreativni direktor, redatelj, osnivač Udruge profesionalnih pisaca, Art Directors Cluba Croatia, suosnivač Sudnjeg dana, bivši glavni kreativni direktor Brukete & Žinića i jedan od osnivača radija Student koji sada slavi 15 godina...
A što drugo i očekivati od copywritera, koji u privatnom životu, kao da nije nimalo okrznut cinizmom koji često prati tvornicu reklama, može napisati ovakve ljubavne stihove: “Neobično tužna jesen/Vreba iz najmanjeg džepa mog odijela/I kada te ne bi bil/Gadno bih se preplašio”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....