Kapulica Traditional Toilet Selfie projekt je koji je umjetnik i kreativni direktor Krešimir Tadija Kapulica započeo početkom godine i trajat će godinu dana. Fotografije koje snima na WC-u, selfieje u obliku društvenih komentara objavljuje na Facebooku i na Instagramu.
Taj bi se projekt lako mogao nadovezati na upravo objavljeno istraživanje “Pametni (telefonski) odnosi” koje je u Hrvatskoj i još 11 zemalja provela agencija Ipsos za Huawei i koje je pokazalo da čak 98 posto ispitanika ne izlazi iz kuće bez mobitela, a ispostavilo se da ih 33 posto nosi mobitele sa sobom u toalet.
Kapulica je vlasnik i kreativni direktor agencije za evente koje osmišljava i organizira za neke od najvećih domaćih i međunarodnih kompanija. Također je studirao grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti, prvo u klasi Nives Kavurić Kurtović, pa zatim kod Ante Kuduza, no ovim se medijem rijetko bavio, osim na početnim izložbama. Iza njega je niz performansa, njegov je i projekt puštanja lampiona ispred HDLU koji je okupljao tisuće ljudi i sl. Sada, o njegovom novom radu piše donedavna ravnateljica HDLU-a Gaella Gottwald, umjetnica koja trenutačno živi u Washingtonu, a koja tumači kako “Kapuličini projekti uvijek preispituju granice”.
Virtualna bajka
Sam umjetnik čitav projekt objašnjava ovako: “Vodim na putovanje raznim toaletima, od onih društveno možda neatraktivnih - javnih, malih, otužnih, smrdljivih, prljavih - do onih privatnih, luksuznih, velikih, i usput dijelim putem selfieja trenutno viđenje aktualnih društvenih zbivanja i života općenito, no iz jedne drukčije perspektive.”
U temelju su njegove priče, kaže, pak, Kapulica: “ironija, humor, reakcija, akcija... Ljudi shvaćaju preozbiljno i one stvari u životu koje ne bi trebali. Previše vode brigu o tuđem mišljenju i odobravanju što ih često paralizira. Ukoliko se pozitivno znaju iskoristiti društvene mreže, to je u redu. Nažalost, sve se polako pretvara u selfieje i virtualne bajke u kojima ljudi često postaju robovi mišljenja drugih, skupljanjem likeova i predstavljanjem putem društvenih mreža onakvima kakvi zapravo nisu. Umjesto da žive stvarni život, mnogi ljudi ‘žive’ imaginarne živote kroz filtere, kako bi se svidjeli drugima i bili prihvaćeni.”
Ironična želja
Zašto baš toalet? “Pokušavam rušiti neke tabu teme vezane uz javno i privatno jer toalet je intiman prostor gdje je čovjek gol na više načina. Putovanjem kroz različite toalete otkrivam koliko puno sličnosti postoji između života i toaleta: on može biti glamurozan, veseo, tužan, bijedan, ofucan, čvrst, čist...”
Prvi rad koji je objavio, te njime najavio početak ovog projekta, selfie je objavljen 1. siječnja snimljen u toaletu predsjedničkog apartmana luksuznog hotela: u jednoj ruci drži bocu skupog šampanjca, a drugom snima selfie uz ironičnu novogodišnju želju kojom poziva sve ljude da budu “još sebičniji” u 2018. Poruka glasi: “Let’s be even more selfi(e)ish in 2018!”, a Kapulica kaže: “Ono što me najviše veseli kod ovog projekta je to što je nepredvidljiv pa će ovisiti o trenutnim situacijama i raspoloženju. Riječ je o putovanju koje ni ja trenutno ne znam gdje će me odvesti jer je projekt živ, propitkuje, provocira, zafrkava se, ponekad je ozbiljan, ponekad burno reagira...”
Anegdote
Do sada mu je najdraži selfie snimljen 15. siječnja povodom najdepresivnijeg dana u godini u sklopu kojeg ima škarnicl na glavi i koji je zapravo, kaže, “totalni antiselfie”. Kada je snimao ovaj rad, u javnom WC-u, naišao je na neke prepreke: “Najzanimljiviji su događaji vezani uz javne toalete, koji su dosta frekventni. Kada sam se fotografirao sa škarniclom na glavi, nisam imao kontrolu nad tim je li netko iza mene jer nisam ništa vidio. Bilo je nekih neugodnih ispada šokiranih ljudi koja su ulazili u to vrijeme u toalet, no humorom i jednostavnim obrazloženjem možete sve razjasniti i upravo su se oni ljudi koji su najviše prigovarali najviše nasmijali.
Osim toga, na snimanju jednog od selfieja koji će uskoro biti objavljeni fotografirao sam se s lutkom superjunaka kako sjedi na školjci, no svako malo bi se lutka “spustila “ u školjku. Bilo je smiješno kada me prijatelj nazvao i pitao što radim, a ja sam mrtavhladan, ne razmišljajući odgovorio: “Upravo kupam Spidermana”. Neki od njih komentari su svakodnevnih zbivanja, primjer, među najnovijima je rad na temu GMO-a, u sklopu kojeg u ruci drži velike umjetne jagode? “Da, povremeno se vežem uz važne datume ili događaje, ponekad izražavam svoje stavove. U ovom slučaju sam izrazio svoj stav. U biti, cijelim projektom dižem glas protiv ‘umjetnog’ i pozivam ljude da cijene bitne stvari u životu.”
Za Jutarnji je snimio novi selfie, u WC-u na Kvaternikovom trgu, s ružama u školjci, poruka je, kaže autor: “Sreća je tamo gdje se najmanje nadaš”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....