Rovinj Photodays jedan je od najvećih festivala fotografije Jugoistočne Europe. Riječ je o cjelogodišnjem projektu koji podržavaju brojne kulturne ustanove i organizacije te nekoliko ključnih pokrovitelja, a održava se od 2008. godine.
U konkurenciji za najbolju fotografiju arhitekture prvo mjesto je osvojio projekt "North Undercover", drugo ide projektu "One to one goes one to ten", a na trećem je "Polagramme". Donosimo vam tri najbolja rada, u konkurenciji pejsaž, i objašnjenja pojedinih fotografa.
1. MJESTO
North Undercover
Mikhail Lebedev & Ivan Druzhinin
St. Petersburg, Rusija
Dokumentarni fotograf
Zamislite sebe kako lebdite iznad jednog od ruskih sela na dalekom sjeveru. Pogledajte dolje i pred vama će se razotkriti reklame: McDonald‘s, IKEA, Tide, Milka. Tko je ciljana publika? Zašto se obraćaju nebu, Bogu?
Čovjek bi mogao pretpostaviti da se radi o nekoj vrsti kargo kulta. Međutim, pravi razlog ovakvog prizora leži u ljudskoj domišljatosti. Mještani kupuju rabljene reklamne panoe za kućne potrebe. Ovi panoi cijenjeni su zbog svoje izdržljivosti i otpornosti na vlagu. Predstavljaju zadivljujući primjer nenamjernog recikliranja.
Za stanovnika grada reklamni pano predstavlja vizualni element kapitalističkog društva, za stanovnika sela jeftin način da se popravi krov. Godine uzimaju svoj danak – slike polako blijede pod suncem i kišom. Konzumeristička i politička značenja nestaju s površine ovih panoa, koji sada u potpunosti preuzimaju funkciju krova.
2. MJESTO
One to one goes one to ten
Mara Novak
1987. Wolfsberg, Austrija
Živi i radi u: Beč, Austrija
Za izložbu one to ten goes one to one u Camera Austria Graz 2019 upotrijebljeni su radovi s jedne od mojih prethodnih izložbi. Naslov prethodne prostorno specifične izložbe bio je one to one goes one to ten. Moj je zadatak bio odvojiti radove od prostora i prikazati ih u novom kontekstu. Nakon ove izložbe emancipacija prostorno specifičnih radova i obrada procesa u postavu postali su ključni dio moje umjetničke produkcije.
Ovaj korak sada će se ponoviti s novim predstavljanjem, u Ateljeu likovnih umjetnosti u Beču. Rearanžiranje Revizija s uokvirenim i samostojećim izložbenim skulpturama sada ima za cilj predstaviti djelo u potpuno novom kontekstu. Snažniji fokus na keramičke objekte i uokvirene radove kombiniran je sa slobodnim korištenjem filter-folija LEE velikog formata. Ono što je služilo za bojanje svjetla u stvaranju djela sada postaje baza i podloga novog aranžmana.
3. MJESTO
Polagramme
Jana Dillo
1992. Gengenbach, Njemačka
Godine 2020. započela sam seriju fotografija Polagrami (Polagramme) koja kombinira stari Fuji Peel-Apart-Film (FP100c) s tehnikom fotograma (fotografija napravljena bez fotoaparata). Polagrami prikazuju apstraktne geometrijske oblike u raznim bojama, stvorene u tamnoj komori pomoću povećala, svjetla u boji i šablona. Kontrolirana slučajnost ove "slijepe" tehnike igra važnu ulogu u mojim fotografijama i onemogućuje njihovu rekonstrukciju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....