"Vesta, Himen, Mars i Venera - Alegorija braka" dosad nepoznata slika Andrije Medulića (Andrea Meldola) zvanog ‘lo Schiavone‘ bit će ponuđena na aukciji u Dorotheumu u srijedu, a procijenjena je na 120-180 tisuća eura. Kako se navodi na stranicama aukcijske kuće riječ je o primjeru umjetnikove produkcije iz 1540-ih, slici koja daje značajan doprinos opusu ovog umjetnika. "Upravo negdje u vrijeme njezina nastanka", ističe se, "Pietro Aretino, jedan od najutjecajnijih pjesnika i pisaca svog vremena, hvalio je Schiavoneovu ‘prestezza saputa‘, njegovu brzu virtuoznu slikarsku tehniku koja ga je učinila pionirom u slobodnom nanošenju boje što je moglo utjecati i na Tiziana".
U opisu slike koja dolazi iz jedne privatne europske zbirke kaže se, među ostalim, kako ima sve karakteristike Schiavoneova ranog ekspresionističkog načina slikanja kistom dok su neki njezini dijelovi ostvareni impastom što joj daje dinamičnu fluidnost. Taj efekt dodatno je naglašen korištenjem boja, s kontrastnom crvene i zelene. Lica Marsa i Veste, zajedno s njezinom kosom i zmijolikim ukrasom za kosu, ponavljaju se, navodi se u ekspertizi, i na prikazu Jupitera i božice na slici "Brak Kupida i Psihe", koji se čuva u muzeju Metropolitan u New Yorku dok se način slikanja draperije i posude može usporediti s "Poklonstvom mudraca" u Biblioteci Ambrosiana u Milanu.
Kompozicijski, sliku stručnjaci iz Dorotheuma dovode u vezu Tizianovim prikazom iste teme koja se nalazi u pariškom Louvreu (oko 1530.–1535.). Smatra se da Tizianova slika predstavlja odlazak Alfonsa d‘Avalosa od njegove mlade žene Marije Aragonske, koja spušta glavu od tuge. Vjerovalo se da su ostale figure Vesta, zaštitnica kućnog mira, Kupid, koji nevjesti predstavlja svoj svežanj strijela, i Himen s košarom cvijeća, simbolom braka. Složeniju interpretaciju imao je Erwin Panofsky, koji ne samo da je protagoniste identificirao kao mladenku i mladoženju, već i kao Marsa i Veneru. Prema Panofskom druga ženska figura personificira ‘Bračnu vjeru‘, a treća figura koja podiže košaru, ‘Nadu‘.
No za razliku od Tizianove slike u Schiavoneovoj kompoziciji, ističe se nadalje, ženska figura ima mnogo važniju ulogu. Osim toga, ona otkriva i utjecaj modela Francesca Salviatija na mladog Schiavonea.
Uz spomenutu ekspertizu na stranicama Dorotheuma stoji i kako je Andrea Meldola, zvan lo Schiavone, rođen u Zadru u Dalmaciji, koji je bio pod venecijanskom vlašću, međutim, njegova obitelj je bila porijeklom iz Meldole, malog mjesta u blizini grada Forlì u Romagni. Također i da je u vrijeme kada je izveo ovu sliku djelovao u Veneciji te da je do tog vremena njegov maniristički stil slikanja bio potpuno razvijen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....