Ne čudi da se ljubiteljima umjetnosti jako svidjela Netflixova nova serija "Ripley", koja kao i mnoge adaptacije romana Patricie Highsmith zadire u um i zločine prevaranta Toma Ripleya. U njoj se, naime, pojavljuju i neka znamenita umjetnička djela poput Picassova "Gitarista" iz 1910. koji visi na zidu radne sobe u prekrasnoj talijanskoj vili bogataša Dickieja Greenleafa, zbog kojeg je Tom i stigao u malo mjesto Atrani blizu Napulja, kako bi ga, na molbu njegova oca koji mu i plaća putovanje, nagovorio da se vrati kući. Sam Dickie je slikar ameter, Toma provodi svojim ateljeom te mu pokazuje svoje pejzaže, mrtve prirode, aktove i neka apstraktna djela u kojima kopira Picassa. No Tom kroz cijelo trajanje serije divi se jednom drugom slikaru, velikom baroknom majstoru Caravaggiu o kojem mu priča upravo Dickie.
U drugoj epizodi, Dickie ga dovodi u Pio Monte della Misericordia, crkvu u Napulju u kojoj se više od četiri stoljeća nad oltarom nalazi Caravaggiovo djelo "Sedam djela milosrđa"(1607.).
"Naslikao ju je kad je imao 36 godina, godinu dana nakon što je ubio čovjeka u Rimu," govori Dickie Tomu o talijanskom slikaru.
"Živopisni život. I smrt." Doista, Caravaggio je pobjegao iz Rima u Napulj nakon što je bio tužen i uhićen za razne prijestupe u rasponu od klevete do neplaćanja stanarine. Osuđen je na smrt 1606. jer je ubio, namjerno ili ne, čovjeka po imenu Ranuccio. I dok su ga njegovi pokrovitelji u Rimu izbjegavali, Napulj ga je prigrlio.
Sljedeći put kad Toma vidimo ispred drugog Caravaggia, i on ima ubojstvo za sobom. Prvog dana u Rimu, kamo je pobjegao nakon Napulja, posjećuje crkvu San Luigi dei Francesi, u kojoj su postavljena tri Caravaggiova djela među kojima i jedna od najpoznatijih Caravaggiovih slika, koja skriva njegov autoportret, "Mučeništvo svetog Mateja"(1599. – 1600.). Tomovu pozornost privlači središnja scena koja prikazuje palog Mateja suočenog s ubojicom koji maše mačem. Kasnije, Tom odlazi u Galleriu Borghese i gleda sliku "David s Golijatovom glavom" (oko 1610.).
"Četiri godine nakon što je ubio Ranuccija Tomassonija u Rimu, Caravaggio je i dalje bio u bijegu", čuje Tom kako muzejski vodič govori posjetiteljima. "Tijekom tog razdoblja, a možda 1610. godine, kad je i umro, naslikao je ovo. David s Golijatovom glavom. Na ovoj slici Caravaggio uspostavlja vezu između ubojice i žrtve tako što prikazuje Davida kako pogledom punim suosjećanja pa čak i ljubavi, promatra odsječenu Golijatovu glavu. Čak je i osnažio tu vezu činjenicom da je i Davida i Golijata utemeljio na sebi. Obojica imaju njegovo lice. Mladi i stari Caravaggio."
To je slika koja bljesne u Tomovu umu kada počini svoje drugo ubojstvo.
Iz Rima Tom zatim putuje u Palermo gdje nailazi na Caravaggiovo "Rođenje sa sv. Franjom i sv. Lovrom" (1609.) u Oratoriju svetog Lovre. Riječ je, međutim, o replici, prava slika je, naime, ukradena davne 1969. godine i do danas nije pronađena.
Razne su teorije o nestanku te slike, prema jednoj iza krađe stoji mafia, a odnesena je jedne olujne noći kada su je dva muškarca britvom izrezali iz okvira. U svakom slučaju jedan je to od najvećih neriješenih misterija u svijetu umjetnosti. Krađu slike koja je procijenjena na najmanje 20 milijuna dolara, FBI je uvrstio među 10 najvećih umjetničkih zločina na svijetu.
Na samom kraju serije pojavljuje i sam Caravaggio. Zadnja epizoda počinje uspomenama na 1606., noć kad je Ranuccio ubijen. S policijom za petama, vidimo slikara kako sjedi u velikoj vili i grije se kraj kamina s čašom crnog vina, isto čini i Tom nakon ubojstva.
Ripley nije slikar, kao da poručuju autori serije, iako je usavršio vlastitu umjetnost - umjetnost lukavosti, prijevare i brutalnosti.
"Mislio sam da bi bila zanimljiva ta mala paralela ", rekao je redatelj Steven Zaillian. "Za posljednju epizodu, mislio sam da bi bilo jako zabavno odjednom se vratiti 350 godina unatrag i navesti ljude da kažu: ‘Gledamo li istu seriju?‘ I onda shvatiti, ‘O, da, Caravaggio. Razumijem ovo.‘"
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....