Dio Stare Vlaške na potezu od Draškovićeve do Palmotićev bit će zatvoren od 28. svibnja za automobile, kada je planirano otvorenje, uz koncert, DJ-a, radionice za djecu i sajam obrtnika, budući da je ova ulica nekad bila ulica obrtnika. Prvi je to dio projekta Možemo! kojim su najavili smanjenje prometa u samom centru grada. U toj će se prvoj fazi na ovom potezu postaviti žardinjera sa stablima koja će ujedno biti i klupe. Terase kafića ostaju, a planiraju se i štandovi za obrtnike. Uz projekt se navodi da je ovu promjenu uzrokovala snažna potreba za širom pješačkom poveznicom između visoko frekventnih javnih gradskih površina, a to su: Schlosserove stube i SRC Šalata, Nova Vlaška ulica, Draškovićeva ulica i Trg hrvatskih velikana, Jurišićeva ulica, Europski trg i Trg bana Jelačića, Park Ribnjak. Kako je rekao dogradonačelnik Luka Korlaet: "Mi želimo humanizirati prostor. Ovo je područje trenutno zakrčeno s autima. Ako Barcelona ima super blokove, a Ljubljana sređene pješačke zone, onda možemo i mi". Postojale su i druge inicijative koje su se zalagale za širenje pješačkih zona, primjerice 1posto za grad". Odlučili su se za suradnju Healthysystems iz Kopenhagena i hrvatski Studio II. Kako govori, "preobrazba je privremena jer bi za trajnu preobrazbu trebao javni urbanistički natječaj". Bit će točno deset žardinjera, kružnih betonskih, i klupa. Od tih deset, pet je promjera tri metra i pet je promjera jedan metar. Planiraju posaditi magnolije, japanske šljive, i grmolike sadnice. Sva je oprema, kako je rečeno na jučerašnoj tiskovnoj konferenciji, od recikliranog betona, i planira se komunalni stol na kojemu će ljudi moći sjediti, da ne moraju ništa konzumirati, za razliku od kafića.
Kako se dalje navodi u projektu: "Posude s mladim stablima postavljene na privremene pozicije, uz mogućnost premještanja u skladu s odazivom javnosti, nakon što stabla porastu, a njihova mjesta imaju pozitivan odnos javnosti, mogu se trajno locirati na toj poziciji". Planiraju se i nove podne plohe te komunalni stol.
U intervjuu za Jutarnji je dogradonačelnik, arhitekt Luka Korlaet, vezano uz ovaj projekt, rekao: "Mislim da je odluka o proširenju pješačke zone prvorazredna politička odluka. Ona se samo djelomično može osporavati čisto stručnim argumentima neželjene redistribucije kolnog prometa. Promet nije linearni problem; posljedica ukidanja pojedine ulice za kolni promet nije isključivo dodatno opterećenje susjednih ulica, već dolazi i do promjene navika. Nedavno je jedna simpatična taksistica (žao mi je da se nismo upoznali) to lijepo sažela rekavši da bi "svi htjeli autom do ulaznih vrata svog stana!".
I to je uistinu tako. Odgajani smo s autocentričnim pogledom na grad i moramo početi mijenjati navike. Uskoro za kolni promet zatvaramo Staru Vlašku između Draškovićeve i Palmotićeve ulice. Arhitekti su napravili iznimno kvalitetan projekt privremenog, niskobudžetnog preuređenja s urbanom opremom koja je izrađena od materijala koji je nastao uklanjanjem zgrada u obnovi. Ostali potezi koje navodite slijede, prvo istočni, a potom i zapadni dio Masarykove ulice. Volio bih da u ovom mandatu u pješačku zonu pretvorimo i prostor ispred ulaza u Glavni kolodvor, za što također postoji projekt. Ako može Pariz, ako može Barcelona, ako može nama bliska Ljubljana... Ne znam zašto ne bismo mogli i mi".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....