ZAGREB - Najpoznatije bezalkoholno piće na svijetu, Coca Cola, više se ne nalazi u društvu deset najboljih svjetskih brendova, pokazala je najnovije analiza konzultantske kuće Brand Finance u najpoznatijoj rang-listi 500 brendova na svijetu.
Više nije piće lifestylea
Prošlogodišnji gubitak od 9 milijardi dolara te činjenica da je među potrošačima sve snažniji trend korištenja tzv. zdravih pića, utjecalo na to da je Coca Cola pala na 16. mjesto.
- Brend je most povjerenja između proizvoda i potrošača - kaže Suzana Kulaš iz TFM agencije. Ističe kako je percepcija Coca Cole danas sve manje poželjna u svijesti potrošača. Nekad je to bilo piće lifestylea, a danas je ona bitno drukčija.
- Uz to, Coca Cola svako malo uleti u neki skandal, posljednji je vezan uz činjenicu da ipak sadrži alkohol pa je postala nepoželjna u muslimanskim zemljama, a trendovi ukazuju da se od kompanija očekuje da su “zelene”, da nude vrijednost za novac, maksimum uloženog za potrošača, a to Coca Cola više ne nudi.
Trgovački lanac
Google je ove godine postao prvi brand s vrijednošću od 44 milijardi dolara. Iza njega, na drugom mjestu je Microsoft, još jedna kompanija koja predstavlja nove tehnologije, a tu je i IBM na četvrtom mjestu te Apple na osmom. Apple je napravio golemi pomak prema vrhu ljestvice zahvaljujući “inovativnom dizajnu, odanim potrošačima i odlično odrađenim marketinškim aktivnostima” pa se s prošlogodišnjeg 20. mjesta probio na osmo.
Činjenica da se među prvih deset brendova nalazi sedam kompanija koje pružaju komunikacijske usluge i IT, a tek jedan klasičan trgovački lanac Walmart, govori i o promjeni zahtjeva društva.
Raste vrijednost H&M
Anja Bauer Minkara, brand consultant iz tvrtke Brand doctor, kaže kako je za određivanje vrijednosti brenda vrlo bitna emocija kod potrošača. - Google je primjer pozitivne emocije i funkcionalnosti, koristan je, a stalno brine o svojim korisnicima, nudi im stalno novi dizajn i sadržaje. Zbog toga se i događa da primjerice vrijednost brenda H&M raste, što se može pripisati receciji, ali je bitno uočiti i da vrijednost brenda Louis Vuitton raste, što znači da su potrošači i u krizi spremni izdvojiti za dobar brend, pojašnjava Ana Minkara.
Ljubav prema brendu je bitna
Većina procjena radi se na temelju emocionalne privrženosti brendu, a Google je tu vrlo emotivan, na prijateljski način pruža usluge, ima simpatično ime i financijski je vrlo zahvalan, smatra Anja Bauer Minkara. Tržište kažnjava kompanije koje ignoriraju emocije potrošača pa je tako, nakon ekološke katastrofe koju je izazvao u Meksičkom zaljevu, British Petroleum pao sa 51. na 104. mjesto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....