“Fab Five”, odnosno “Fantastična petorka” naziv je najupečatljivijeg rada Pavla Pavlovića, izloženog u Galeriji SC-a. Petorka koja stoji u nekom neodređenom, sivkastom prostoru posve je neobična.
Tu je neka djevojčica malenog stasa, no starmalog, ozbiljnog izraza lica koja u ruci drži neku špagu, no ta špaga ne vodi nikuda. Špagu od ružičastog balona konjića, za koju bi bilo očekivati da je drži ona, drži zapravo čovjek koji vozi crveni tricikl iako je premalen za njega. Taj čovjek ima samo kupaće gaće, sat na ruci, dok mu je na glavi papirnata vreća.
Ono što ga izdvaja
Kraj njega je postarija gospođa u šarenom kupaćem kostimu i s cigaretom, ona je, pak, jedina vesela. Tu je i pas sa zlatnim šalom. I čovjek u odijelu, s maskom na licu, u ljubičastim koledžicama. Na sivom se zidu iza njih odražavaju njihove sjene.
Zvuči zapravo totalno smušeno, no kada vidite sliku, kompozicija vam postaje posve razumljiva. Ti snoviti, uznemirujući prikazi, često na rubu horora, taj nadrealizam, ispričan rječnikom suvremenog doba, ono je što Pavlovića izdvaja od ostale generacije realista rođenih osamdesetih godina, koja se predstavila nedavnom izložbom u Gliptoteci HAZU.
Pjesme kao referenca
Ljudi s maskama otprije su poznata tema u njegovoj umjetnosti, bio im je posvećen čitav jedan ciklus, no na izložbi u Galeriji SC, nazvanoj “Solarfall” prema pjesmi norveškog black metal banda “Immortal” (naziv izložbi prema omiljenim pjesmama, čini se, još je jedna česta generacijska referenca), Pavlović ide najdalje u svojem opusu. Pritom ne bježi od morbidnosti, dapače, priglio ju je kao dio svakodnevice oko nas.
Dvadesetosmogodišnji umjetnik na kojeg obavezno valja obratiti pažnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....