U Muzeju suvremene umjetnosti priredili su dosad najveću istraživačku izložbu o povijesti stripa u Hrvatskoj, "Strip i vizualna kultura", koja se može pogledati sve do kraja veljače. Izložba koja je otvorena tijekom vikenda, na rođendan tog muzeja, istražuje povijest medija koji je na samom početku nastajao na marginama novina, kao sredstvo masovnog komuniciranja, a potom postao samostalna forma. Kustosice izložbe su Ivana Kancir i Jasna Jakšić, uz suradnju sa strip-autoricom Irenom Jukić Pranjić.
Devet je tematskih cjelina, među kojima su junaci i junakinje, karikatura, film, djeca i mladi, izdavaštvo, a zastupljeno je više od 50 strip-majstora. Iako počinje s poviješću, naglasak je izložbe na suvremenom stripu. Ipak, iz povijesnog konteksta izložba počinje najstarijim hrvatskim stripom "Vjerenica mača", čiji je autor poznati enfant terrible domaće scene, ženskar i ljubitelj dobre kapljice, kako se znalo pisati o njemu, Andrija Maurović, odnosno, kako su ga često nazivali, "stari mačak". "Vjerenica mača" objavljivana je kao novinski strip u nastavcima, a zagrebački je muzej posudio originalne table iz riječkog MMSU. Vezano uz "Vjerenicu mača", autorice upozoravaju i da je prvi hrvatski strip imao glavnu junakinju, aktivan ženski lik.
Jedan od glavnih dijelova izložbe bavi se, naime, upravo junakinjama i junacima. U ovom poglavlju jedno od središnjih mjesta zauzima i Zlatko Krešimir Zimonić. Nezaobilazna je i Bednjančeva "Durica" koja se može pronaći u poglavlju dječji strip, ali i junakinje, i koja je obilježila jednu eru. Izlažu i djela mladog slikara Stipana Tadića koji se često bavi stripom, a među ostalim izlaže svoj strip-dnevnik iz karantene u kojoj je bio u New Yorku tijekom lockdowna. Predstavljaju i Ivanu Armanini, koja je na čelu nagrađivanih Komikaza.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....