Izložba “Tabula Rasa - Primarno i analitičko u hrvatskoj umjetnosti”, koja za cilj ima aktualizirati važan segment naše umjetničke prakse u drugoj polovici sedamdesetih godina , danas se otvara u Gliptoteci HAZU.
Kako u predgovoru izložbe ističe povjesničar umjetnosti Zvonko Maković, tadašnji studenti Akademije likovnih umjetnosti krenuli su radikalnom redukcijom sredstava ispitati samu prirodu slike, skulpture i medija uopće, lišili ih svih drugih sadržaja i golu materiju postavili u središte.
Ivančić i Raiser
Fraktura njihovih radova, naglašava Maković, prikazivala je elementarnu prirodu medija, ali i svjedočila o procesu rada te razotkrivala fizički čin stvaranja umjetničkog djela. Milivoj Bijelić, Boris Demur, Slavomir Drinković, Željko Kipke, Antun Maračić, Marijan Molnar, Goran Petercol, Dubravka Rakoci, Ante Rašić i Damir Sokić neki su od umjetnika koji su još na zadnjim godinama studija, a potom i u Majstorskoj radionici Ljube Ivančića i Nikole Reisera, uveli ovu reduktivnu i analitičku praksu u suvremenu hrvatsku umjetnost. Slična istraživanja prepoznata su i krugu drugih autora, primjerice Deana Jokanovića, Gorana Trbuljaka, Mladena Stilinovića, ali i umjetnika starije generacije poput Marijana Jevšovara, Josipa Vanište i Ivana Kožarića u čijim se djelima otkrivaju tragovi koji su bliski autoreferencijalnosti.
Širi vremenski okvir
Stoga je i vremenski okvir ove izložbe znatno proširen kako bi se, ističe Maković, ukazalo na postojanje spomenutih elemenata autoreferencijalnosti i izvan faze pune afirmacije ove umjetničke prakse. Izložba ostaje otvorena do 11. srpnja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....