Čini se kako u Hrvatskoj baš ništa ne može proći bez podjela i sukoba, pa je takvu sudbinu dočekao i novi spot kojim se Rijeka predstavlja kao europski grad kulture".
Rijeci je 24. ožujka 2016. dodijeljena prestižna titula Europske prijestolnice kulture 2020., i to za program “Luka različitosti”, čiji je cilj stvoriti grad kulture i kreativnosti za Europu i budućnost. U sklopu programa bit će pripremljeni brojni kulturni sadržaji iz različitih kreativnih područja, te će Rijeka biti centar kulturnih događanja u zemlji i EU, što je golema prilika za promociju hrvatske kulturne scene.
'To nije Rijeka'
Proces selekcije trajao je gotovo dvije godine i odvijao se putem Ministarstva kulture. U sklopu pripremnih aktivnosti snimljen je te jučer prikazan i promotivni spot kojim će se grad predstaviti europskoj javnosti, a režirao ga je naš poznati filmski redatelj Dalibor Matanić.
U trominutnom spotu snimljenom po scenariju Magdalene Lupi Alvir smjenjuju se kadrovi riječke luke, brodova na moru, baletana, djevojke na konju te riječkih subkultura po kojima je grad, između ostalog poznat u čitavoj zemlji. No, iako je spot u kratkom vremenu na Youtube kanalu riječke Turističke zajednice prikazan više od trideset tisuća puta, mnogima baš i nije "sjeo". Pokazali su to u komentarima koji Matanića napadaju za štošta, od toga da nije prikazao najvažnije dijelove Rijeke, pa sve do uobičajenih komentara kako je sve to jugofilska propaganda.
- Izuzmemo li nekoliko dobro osmišljenih kadrova, sve ostalo je blagi užas. Titov Galeb, LGBT plesač, ruševine i jad, fali jedino riječki autobusni kolodvor, da bi dostignuća socijalističkog postmoderna i demagogija neoliberalizma bila potpuna. Treba li napomenuti da video u ni jednom trenutku gledatelju ( pogotovo onima koji nisu upoznati ) ne daje informaciju kako se radi o Rijeci a kamo li o Hrvatskoj - kaže jedan od nezadovoljnih gledatelja.
Drugi kažu kako je neshvatljivo da nisu prikazani prepoznatljivi dijelovi Rijeke poput Trsata, dok treći smatraju kako se po kadrovima nikako ne vidi da je riječ baš o Rijeci.
'Nismo htjeli dosadan turistički spot'
Nezadovoljstvo pojedinih gledatelja prokomentirao je i sam Matanić koji je time - zadovoljan.
- Drago mi je spot dočekan "na nož", jer to znači da nismo napravili dosadni turistički spot kakvih ima na stotine. Ideja je bila napraviti nešto drugačije od otrcanih turističlkih parola s kakvima su se ranijih godina predstavljali pojedini europski gradovi kulture. Čini mi se da smo u tome uspjeli - kaže Matanić.
Dodaje kako je nemoguće snimiti video o nekom gradu kojim će svi njegovi građani biti zadovoljni.
- Ali, s obzirom da se u ovom projektu njeguje kulturna različitost, onda je i ovaj spot dio te različitosti. Željeli smo prikazati Rijeku umjetnosti, kulture, prepoznatljive pankerske scene. Zadovoljan sam kako je to uspjelo - zaključuje naš poznati redatelj.
Otkriva kako je samo snimanje trajalo "žestokih tjedan dana", a priliku da radi ovaj spot dobio je na prijedlog riječke tvrtke specijalizirane za izradu urbanog vizualnog sadržaja Filmerija.
A ima i onih koji su spot sasvim drugačije vidjeli.
- Apsolutno fantastičan spot! Rokerski, pankerski, alternativno, moderno, urbano, multikulturalno, slobodoumno...Sve ono što Rijeka i je, onakva kakvu je ja vidim i želim. Luka različitosti. Bravo! - jedan je od komentara.
Dodajmo kako će se strasti oko spota ubrzo smiriti, a promocija Rijeke i naše zemlje na europskoj i svjetskoj kulturnoj sceni - ostati još dugo nakon što se ugase svjetla projekta Rijeka2020.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....