Multimedijalni umjetnik John Bonafede podnio je tužbu protiv njujorške MoMA-e 14 godina nakon što sudjelovao u performansu Marine Abramović u sklopu izložbe "The Artist is Present" u tom muzeju. Razlog? Tvrdi da su ga u više navrata neki od posjetitelja dok su prolazili između njega, koji je stajao nepomično punih 75 minuta posve gol, i njegove također posve gole partnerice, dodirivali na nezgodnim mjestima. Dvoje golih performera bilo je na udaljenosti od oko pola metra.
Bonafede tvrdi da je MoMA propustila reći posjetiteljima da gledaju ali ne i diraju gole izvođače uključene u izložbu slavne umjetnice 2010. godine.
U tužbi podnesenoj u ponedjeljak sudu u New Yorku, Bonafede tvrdi da ga je pet starijih muškaraca napastvovalo sedam puta dok je nastupao u radu pod nazivom "Imponderabilia". Optužio je MoMA-u da nije "poduzela razumne korektivne mjere" izdavanjem usmenih ili pismenih upozorenja posjetiteljima da ne diraju izvođače.
U tužbi se navodi da je muzej imao samo protokol za postupanje sa posjetiteljima nakon napada i da su upravitelji muzeja znali da je pipkanje problem.
Bonafede je susrete opisao kao "jezivo slične", pri čemu se svaki muškarac okreće prema njemu, ispušta ruku, a zatim "miluje ili pipa" njegove genitalije, "zadržavajući se na trenutak prije nego što krene u sljedeću prostoriju u galeriji".
Nije prijavio prvi napad, kako nadalje tvrdi, ali je nakon toga alarmirao osiguranje muzeja, koje je udaljilo sporne ljude s izložbe. U tužbi stoji i da je jedan od muškaraca bio korporativni član MoMA-e čije je članstvo opozvano nakon incidenta.
Iz tužbe proizlazi i da je bio zabrinut da će izgubiti posao nakon što je njegov kolega izvođač otpušten na dan otvaranja izložbe jer nije ostao nepomičan.
Sada traži neodređenu odštetu na suđenju pred porotom za "godine emocionalne boli" i štetu nanesenu njegovom "mentalnom zdravlju, izgledu tijela i karijeri".
U intervjuu iz 2015. o tom performansu Bonafede je rekao: "Rad s Marinom Abramović za veliku retrospektivu Muzeja moderne umjetnosti 2010. definitivno me inspirirao na neki način. Uglavnom u tome kako se nositi s javnom golotinjom u svom nastupu, narušavanjem osobnog prostora i grupnim pregovorima za pošten tretman umjetnika performansa iz institucija."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....