SANJA IVEKOVIĆ

Što je sve pisalo u biltenima tvornice ‘Nada Dimić‘ šezdesetih godina, i o čemu se pisalo u novinama

Izložba Sanje Iveković

 Nera Simic/Cropix
Izložba ‘ukazuje na dva djelomično usporedna, a svakako komplementarna procesa koja su obilježila 1990-e u Hrvatskoj: brisanje antifašističkog nasljeđa i gašenje industrije‘

U Tehničkom muzeju Nikola Tesla otvorena je izložba posvećena Nadi Dimić, osobi i istoimenoj tvornici, u sklopu koje su po prvi put objedinjeni u zasebnu cjelinu radovi Sanje Iveković kao svojevrsni pregled umjetničina dugogodišnjeg bavljenja tom temom - od Nade Dimić iz ciklusa "Gen XX" (1997 – 2001), koji reafirmira antifašističku baštinu fokusirajući se na žene, sudionice antifašističke borbe, preko dokumentacije performansa "Repetitio est mater" (Galerija Otok, Dubrovnik, 1998) s kojim je započet projekt "Nada Dimić File" i dokumentacije umjetničke intervencije "Nada Dimić S.O.S." (2000), do instalacije koja uključuje maketu tvornice, tvorničke predmete i "Timeline", rad u nastajanju, od posljednjeg izlaganja (2016) dopunjen recentnim dokumentarnim materijalom. Izložba se bavi i poviješću i djelovanjem tvornice "Nada Dimić" te se u tom svom dijelu temelji na sačuvanim pisanim izvorima kao što su tvornički bilteni iz 1960-ih, arhivski materijali vezani uz tvornicu i novinski članci.

Prema riječima kustosice izložbe Kosjenke Laszlo Klemar ovim se povezivanjem "ukazuje na dva djelomično usporedna, a svakako komplementarna procesa koja su obilježila 1990-e u Hrvatskoj: brisanje antifašističkog nasljeđa i gašenje industrije, nositelja gospodarskog i društvenog napretka u socijalizmu. Izmještanje radova iz uobičajenog konteksta umjetničkih muzeja i galerija u Tehnički muzej Nikola Tesla, čija je povijest usko povezana s industrijom, a danas ima bitnu ulogu u istraživanju i očuvanju industrijskog nasljeđa, daje dodatnu dimenziju njihovu čitanju i apostrofira razmjere, kao i posljedice, društvenih, ekonomskih i političkih promjena u Hrvatskoj nakon 1990-ih".

Povodom otvorenja izložbe izveden je remake performansa "Repetitio est mater" koji je prema scenariju Sanje Iveković izvela Sanja Rotter uz zvučnu podlogu Alfi Kabilja. Izložba je otvorena do 30. lipnja 2023.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:14