Galerija Forum

Umjetnik Stjepan Šandrk otvara izložbu ‘Who the Fuck is Tinky Winky?!‘

Stjepan Šandrk: Čudna smrt Tinky Winkyja
Izložba će se otvoriti 15. listopada, a kustos je i autor predgovora Feđa Gavrilović

"Slika „Čudna smrt Tinky Winkya” nastala je slučajno, prizor odbačene igračke pronašao sam tijekom šetnje šumom. Zbog toga ponekad tu sliku u šali nazovem svojim ready-madeom. Prizor sam zaista uočio spontano i na neočekivanom mjestu, ali sam odmah uočio tu simboličku vrijednost koju u sebi nosi. Zgaženi mali Teletubbie nosi u sebi jednu auru koje se čovjek ne može tako lako riješiti" rekao mi je Stjepan Šandrk dok smo razgovarali prilikom njegove izložbe u Galeriji Poola u Puli.

Ova će se slika sada moći pogledati i na izložbi, u Zagrebu, u Galeriji Forum, pod nazivom "Who the Fuck is Tinky Winky?!". Otvara se 15. listopada, a kustos je Feđa Gavrilović. Šandrk se do sada bavio spektaklom suvremenog svijeta, medijskom konstrukcijom zbilje i ikonama pop kulture, te je stavljao sve njih u kontekste likovne umjetnosti, komentirajući time i ulogu likovnosti u društvu spektakla. I naziv je njegovog prethodnog ciklusa bio "Spektakl". No, sada je krenuo dalje.
Na njegovim novim slikama miješaju se prizori iz virtualne stvarnosti s prizorima iz masovnih medija i onima iz realnosti. Na se taj način, kroz slikarstvo, briše granica stvarnosti i fikcije, relativizira se mogućnost naše percepcije i našeg djelovanja u svijetu. Kako tumači Gavrilović: "Šandrkova platna nisu nikakav društveni komentar dnevne politike ili utjecaja tehnologije na našu svijest ili na ekonomski sustav […] Sve dihotomije kao što su, primjerice, 'prirodno i umjetno', 'slika i stvarnost' ili 'istinito i lažno', proizlaze iz naše svijesti, koja je i sama svojevrsna projekcija".

Izložba se, dakle, nadovezuje na onu u Puli, čiji je naziv bio "Fake News". Umjetnik je naziv posudio iz "medijskog svijeta, gdje se obično koristi za opis procesa dezinformiranja i propagande koja se vrši kroz tradicionalne medijske kanale ili društvene mreže".
Bio je to naziv prve slike ciklusa koji je još u nastajanju, i zapravo u povojima, pa sam ga rado koristio kao radni naziv, a i za ovu izložbu u Puli. Na jednoj je od slika bivši američki predsjednik Donald Trump, napuhan poput balona, a koji u ruci drži mobitel.

Upravo taj mobitel sugerira tzv. hibridni rat koji se vodio proteklih godina, pretežno na Twitteru, a situacija je eskalirala kada su kompanije iza pojedinih društvenih mreža odlučile Trumpu uskratiti pravo na komunikaciju kroz svoje kanale.

Na ciklusu je umjetnik radio dvije godine, a izložba će se u Zagrebu moći pogledati do 6. studenog.

Stjepan Šandrk rođen je 1984. godine u Osijeku. Diplomirao je na slikarskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 2006. godine u klasi Igora Rončevića. Godine 2015. doktorirao je na istoj Akademiji. Dosad je izlagao na 20 samostalnih i na više od 50 skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu. U biografiji se navodi i da je redovni član udruge MENSA-e.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 09:44