Slikaru Banetu Milenkoviću u posljednje su vrijeme izložbe zaredale, no izložba “Životinje”, koja je sve do početka rujna otvorena u Hrvatskom prirodoslovnom muzeju u sklopu programa Scene Amadeo, najbolja je od zadnjih desetak.
Riječ je o krajnje pojednostavljenim djelima, u kojima su motivi svedeni na najnužnije; u prvom je planu crtež životinje, nema suvišne naracije, niti previše detalja.
Kompoziciju, dakle, nosi crtež, bilo da je riječ o uvećanoj ptici na premalenoj grani, bilo da je riječ o pomalo i bijesnom biku žute glave, crvenih očiju, koji stoji na nogama poput stupa, dok mu iznad glave ledbi manji crni oblak.
Psi kao važan motiv
Izvrstan je “Bik” iz 2012., čije su konture tijela plave, a u prvom je planu njegov crno-bijeli rog. Počevši od istarskog goniča Lune, koje nažalost više nema, ovaj umjetnik crta pse s kojima provodi svakodnevicu. On i slikarica Lidija Šeler danas žive sa svoja tri psa; možemo ih vidjeti i na crno-bijeloj fotografiji koja prati izložbu. Psi su se kod Milenkovića našli i u trećoj dimenziji i na mnogim skulpturama. No pritom treba istaknuti i da njegove skulpture nisu izgledale kao da su išetale s platna i jednostavno s druge prešle u treću dimenziju, kako je to čest slučaj, već slijede vlastitu liniju i zakonitosti.
U službi crteža
Baneta Milenkovića mnogi su okarakterizirali kao velikog kolorista. Međutim, ovdje je kolorit posve stišan, mnogi su radovi monokromni, a ako boja postoji, ona je u službi crteža. Svi su radovi dimenzija 120 puta 150 centimetara, i svi su nastali u zadnje dvije godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....