Mnogo je filmova koji su nas ganuli svojim završnim prizorima i prilično je teško prirediti definitivan popis, no nije naodmet inspirirati se filmskim fanaticima, poput onih koje okuplja CineFix, a koji je priredio svoju top listu 10 filmova s najboljih završnim scenama svih vremena. Pritom su na 10. mjesto svrstali 2001 Odiseju u svemiru s završnim prizorom koji se bavi misterijom univerzuma, pa stoga ne treba očekivati da je lako shvatiti što je Stanley Kubrick želio reći (a pritom se izričito nije želio baviti "intelektualnom verbalizacijom").
Zatim slijede A Serious Man s dolaskom apokaliptične oluje (i bendom Jefferson Airplane u slušalicama), Piano s prekrasnim kadrovima snimljenim pod vodom s glavnom junakinjom Adom McGrath ( Holly Hunter) koja beživotno pluta zavezana za potopljeni piano.
Bande New Yorka su na 7. mjestu s završnim kadrom koji u više vizualnih slojeva prikazuje rast New Yorka kroz nekoliko stoljeća, a sve je snimano s jednog mjesta.
Na šestom je mjestu Fight club ( Klub boraca). Završni kadar ovog filma pripada u onu vrstu kadrova koji bi se u dramaturškom smislu mogli nazvati "šlag na torti". Tu se raspliću svi dramaturški rukavci filma, s dominantnim prizorom njujorških poslovnih zgrada kako se ruše, dok se dvoje glavnih likova drže za ruke i promatraju postignuće svojeg nastojanja. A uz to u pozadini sviraju Pixies.
Inception je zauzeo 5. mjesto, s završnom scenom koja je izazvala nepregledno mnoštvo nagađanja i terorija oko toga što se doista dogodilo na kraju ovog filma.
U redu završnih prizora koji sumiraju kamo nas je zaplet filma doveo, 4. mjesto na ovoj ljestvici zauzeo je 'The Searchers' ('Tragači'), s prizorom Johna Waynea za kojim se zatvaraju vrata, simbolizirajući odbačenu alatku nekih nasilnijih vremena.
Među završnim scenama koje nas progone svojim emotivnim utiskom, 3. mjesto na ljestvici zauzeo je kultni film Stalker Andreja Tarkovskog s prizorom čaša koje se (telekinezom?) pomiču na stolu.
Na 2. mjestu ove ljestvice zasjeo je film Françoisa Truffauta 400 udaraca s zamrznutim kadrom dječaka koji na obali mora gleda u kameru. Truffault je glumcu Jean-Pierre Léaudu rekao da gleda u kameru, a on je ipak nakon nekog vremena skrenuo pogled, pa je redatelj zamrznuo kadar i tako dobio prizor koji neki uspoređuju s zagonetnim izrazom lica Mona Lise.
Sam vrh ove top liste najboljih završnih filmskih scena svih vremena zauzela je Casablanca. Prizor u kojem Humphrey Bogart i njegov filmski kompanjon šeću aerodromskom pistom koju guta magla nije samo "početak divnog prijateljstva", već doista ikoničan prizor klasičnog Hollywooda.
Pogledajte cijelu listu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....