KINO TUŠKANAC

ANTOLOGIJSKE SCENOGRAFIJE ŽELJKA SENEČIĆA Hrvatski klasici na restauriranim 35mm filmskim kopijama u znak sjećanja na nedavno preminulog umjetnika

 Boris Kovačev / CROPIX
 

U znak sjećanja na nedavno preminulog Željka Senečića, istaknutog hrvatskog filmskog i kazališnog redatelja, scenografa, slikara i svestranog umjetnika, kino Tuškanac od petka 9. veljače do ponedjeljka 12. veljače u programu pod nazivom Nostalgija: Scenografije Željka Senečića prikazuje niz od osam antologijskih ostvarenja hrvatskoga filma na kojima je Senečić radio kao koscenarist i/ili scenograf.

Riječ je o filmovima Predstava Hamleta u Mrduši Donjoj (1973) Krste Papića, Imam 2 mame i 2 tate (1968) Kreše Golika, Kiklop (1982) i Glembajevi (1988) Antuna Vrdoljaka, tuškanačkoj premijeri Kuće (1975) Bogdana Žižića, te Brezi (1967) Ante Babaje i Rondu (1966) Zvonimira Berkovića, a osim u majstorskoj scenografiji, gledatelji će moći uživati u restauriranim 35mm filmskim kopijama kanonskih ostvarenja hrvatske filmske baštine.

Ciklus započinje u petak, 09. veljače projekcijom filma Predstava Hamleta u Mrduši Donjoj (Krsto Papić, 1973), ekranizacijom drame Ive Brešana u kojoj se zbivanja Shakespeareove drame koju izvode seljani poklapaju sa stvarnim političkim događajima. Film se drži jednim od ponajboljih ostvarenja Krste Papića, a nagrađen je Srebrnom arenom za režiju te uvršten u natjecateljski program filmskog festivala u Berlinu 1974.

Iste večeri na rasporedu je Događaj (Vatroslav Mimica, 1969), film kojim se Mimica, nakon izrazito modernističke faze svoga stvaralaštva, vratio klasičnijoj naraciji i žanrovskom strukturiranju, te se zbog iznimna ugođaja i atmosfere drži jednim od najzanimljivijih filmova redateljeva opusa, ali i cjelokupne domaće igranofilmske produkcije.

Drugog dana ciklusa, u subotu, 10. veljače na rasporedu je Imam 2 mame i 2 tate (Krešo Golik, 1968), jedan od vrhunaca Golikova opusa kojeg odlikuju izvrsne glumačke kreacije te odmjeren spoj humora i drame, zbog čega je ovjenčan Srebrnom arenom te Zlatnom arenom za žensku ulogu i fotografiju.

U nastavku subotnje večeri slijedi Kiklop (Antun Vrdoljak, 1982), veoma uspjela ekranizacija modernističkog romana Ranka Marinkovića koja je uz Zlatnu arenu za žensku epizodu te nagradu žirija publike Jelen, imala izvrsnu gledanost u kinima, a uz izražajne glumačke nastupe posebno je odlikuje upečatljiva atmosfera te glazba Miljenka Prohaske.

U nedjelju, 11. veljače na rasporedu je antologijska Breza (Ante Babaja, 1967), prema motivima istoimene novele Slavka Kolara, film koji se redovito nalazi u samom vrhu lista najboljih hrvatskih filmova svih vremena. Na filmskom festivalu u Puli nagrađen je Velikom brončanom arenom za film, te Zlatnom arenom za glumca i kameru.

U nastavku nedjeljne večeri na rasporedu su čuveni Glembajevi (Antun Vrdoljak, 1988), jedna od najpoznatijih hrvatskih ekranizacija književnih djela, posebno radi evokacije krležijanske dekadencije imućne obitelji, vrlo hvaljena od kritike i publike. Film je na filmskom festivalu u Puli nagrađen za sporednu žensku ulogu te za glavnu mušku ulogu.

Konačno, posljednjeg dana ciklusa, u ponedjeljak, 12. veljače na rasporedu je Kuća (Bogdan Žižić, 1975), jedan od vrhunaca socijalno-kritičkog filma hrvatske kinematografije, nagrađen Velikom zlatnom arenom za najbolji film, te Zlatnom arenom za žensku ulogu.

Ciklus posvećen scenografijama Željka Senečića završava projekcijom remek-djela Rondo (Zvonimir Berković, 1966), filma koji je zasluženo stekao i zadržao status kanoniziranog, antologijskog klasika hrvatske kinematografije.

Cijena ulaznice je 10 kuna. Ulaz za članove slobodan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 15:34