PROGRAM FESTIVALA

Četvrtak na Animafestu: Cvjetni piknik, Poljska u našim srcima i hrvatska premijera

Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa
 Animafest
Središnji večernji termin rezerviran je, kao i obično, za Veliko natjecanje kratkometražnog filma

Zbog tradicionalnog Animafestovog piknika, na kojega će se ove godine Animafestovi gosti uputiti u rajski Botanički vrt da otpočinu u sjeni pejzažnog arboretuma i labirintu cvjetnog partera, festivalski projektori u četvrtak će s radom krenuti nešto kasnije. I dok će se animatori predavati čarima zagrebačkog spomenika prirode i kulture, koji od 1889. godine s više od 5000 biljnih svojti privlači mnogobrojne posjetioce, u Kinu SC u 15:30 počet će retrospektiva Poljske škole za film, televiziju i kazalište u Łódźu, dobitnice Nagrade za najbolju školu animacije, osnovane daleke 1948. godine.

Jedna od najstarijih i najprestižnijih filmskih škola u svijetu, čiji Odsjek za animaciju trenutno vodi legendarni Piotr Dumała, predstavlja se s 9 radova uglavnom mlađih autorica od kojih su mnoge, poput Marte Magnuske, Renate Gąsiorowske i Pauline Ziółkowske, poznate posvećenim pratiteljima Animafesta.

Od 17:30 u istom kinu reprizira se Natjecanje studentskog filma 3 s djelima poput studentskim Oskarom nagrađene Ljepote, minimalističko-psihoterapijskog Helfera, energičnog I'm Not Feeling Very Well Sunčane Brkulj i prekrasne Sjene sunca, ali i Pikula Natalije Spychałe, još jedne studentice iz Łódźa. Razgovor s autoricama vodit će nakon projekcije Nino Kovačić.

Središnji večernji termin rezerviran je, kao i obično, za Veliko natjecanje kratkometražnog filma koje je u 4. bloku također obilježeno poljskim stvaralaštvom. Spomenuti Piotr Dumała, istovremeno animacijski tradicionalist i inovator, "kipar među animatorima", predstavlja u njemu suvremeni pogled na slavnu biblijsku priču i ikoničku sliku Posljednja večera u svojoj prepoznatljivoj tehnici graviranja gipsanih ploča. Crno-bijela etida, koja uz Da Vincija priziva i Gustavea Doréa pri smještanju Krista i učenika u jureći vlak, praćena je zvukom gudačkog kvarteta.

Pokoju generaciju mlađa, ali također afirmirana diplomantica iz Łódźa Izabela Plucińska, dobitnica berlinskog Srebrnog medvjeda, zastupljena je snažno pomaknutim glinamacijskim filmom o pretilosti i zaljubljenosti u nogu Portret Suzanne koji se može čitati kao glad za bliskošću ili priča o usamljenosti i ljubomori, no ova adaptacija priče klasika nadrealizma Rolanda Topora mnoge će prije svega nasmijati svojom grotesknošću. Također je začudan, ali i vizualno opojan grčki film Nasilna jednakost Antonisa Doussiasa nadahnut slikarstvom Kostisa Georgioua koji bi se mogao opisati kao something completely different u polju računalne animacije i istraživanja obzora distopijskog kozmičkog imperija.

A kada je riječ o kinematografijama koje rjeđe susrećemo na Animafestu, fascinantna kolumbijska tehnička bravura stop-animacijske distopije i ekološke poruke čijim kartonskim pejzažom lutamo s junakom iz prvog lica zove se Intronaut i jedan je od onih istraživačkih filmova kakve je u Hrvatskoj moguće vidjeti samo na Animafestu. Naposljetku, u voajerističkom filmu o nevjeri, istrazi i požudi Simbioza Nadje Andrasev supruga prati brojne ljubavnice svoga muža katalogizirajući ih u svojevrsni „herbarij“ i „terarij“ seksualnih praksi i osjeta. Lijepe boje Simbioze progovaraju o otuđenju, nedostatku komunikacije i gubitku privlačnosti, ali izbjegavaju objektivizirati žene, prevodeći ih u one koje vode igru na karnalnom tržištu. Razgovor nakon projekcije vodit će također Nino Kovačić.

U 22 sata Animafest vas poziva na hrvatsku premijeru prvog dugometražnog animiranog filma Dalibora Barića Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa. Nakon svjetske premijere u Annecyju, prvak domaćeg found footagea i globalno priznati eksperimentalist te nesumnjivo i najznačajniji suvremeni hrvatski autor filmske znanstvene fantastike predstavit će nam svoj do sada najambiciozniji projekt. Nakon izvrsno prihvaćene SF trilogije u kojoj je istraživao raskošne i nostalgične vizuale nastale intermedijalnom rekombinacijom bogate žanrovske povijesti, s briljantnom atmosferom te optičkom i zvučnom kakvoćom premreženom namigivanjima ljubiteljima žanra, Barićeva eksplozivna imaginacija koja filmski zapis uzdiže u status memorije čovječanstva sada se otiskuje prema drugim žanrovima i ponešto drukčijem nasljeđu. Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa nominalno je filozofsko-revolucionarni, animirano-igrani, kolažno-rotoskopski foto-krimić koji se pomalo vraća ranijem Barićevom stvaralaštvu u prizivanju ready-madea i stripa sa snažnim uplivima i drugih artefakata pop-kulture, ali kao i uvijek gledatelj bi dobro učinio ako zaboravi na klasično fabuliranje i jednostavno se prepusti ovoj noir sonati za veliko platno. Razgovor s Daliborom Barićem vodit će u kasnovečernjem terminu Silvestar Mileta.

S radom nastavlja i Animafestov podcast u kojemu Thomas Johnson i Adam Butcher čavrljaju s festivalskim gostima o svemu što se tiče animacije. Možete ga pratiti putem ove poveznice, a prva epizoda već je online.

U Teatru &TD program će u 16:30 započeti reprizom Natjecanja studentskog filma 1 (nezaobilazni su najmanje Portret žene, Bilo nas je četvero i SH_T HAPPENS), nastaviti se od 18:30 jedinom prilikom za gledanje Velikog natjecanja 1 (s kineskim crno-bijelim filozofskim triptihom o vremenu i muško-ženskim odnosima Šestica, stop-animiranim Sponama o napuštanju roditeljskog doma, novim filmom Andreasa Hykadea o djetinjstvu u marjanskom svetištu Altötting, "veteranskim" intimnim obiteljskim dokumentarcem Suvenir suvenir, Mojom tjelovježbom Atsushija Wade i prštavim domaćim queer krimićem Umorstvo u katedrali) te okončati reprizom Mađarske u fokusu 3 (20:00) s Gustavom i drugim klasicima te Svjetskom panoramom 1 (22:00).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 01:11