Jedna neobična sezona filmskih nagrada završila je neobično kao što je i trajala. Nakon što su se u ponedjeljak ujutro ugasila svjetla losanđeleskog Dolby Theatrea, iz oskarovske smo večeri izišli s nekoliko čudnih presedana.
Oscara za najbolji film na koncu je dobio “Spotlight”, no isti film ukupno dobio samo dva Oscara, što je rekordno malo za pobjednički film. Film koji je ukupno dobio najviše Oscara je “Mad Max - Fury Road“ (šest) - no taj film nije dobio Oscara ni u jednoj od najvažnijih kategorija. Istodobno, film koji je slovio za glavnog favorita (“Povratnik”) potvrdio je taj status u većini ključnih kategorija (najbolja režija, muška uloga, kamera…) osim - one najvažnije, za najbolji film.
Činjenica da Oscara za režiju drugu godinu za redom dobiva isti Meksikanac ( González Iñárritu), a onog za kameru treću godinu za redom isti (također) Meksikanac ( Emmanuel Lubezki) potvrđuje da Hollywood i dalje ima ono svojstvo koje ga je učinilo velikim u 40-ima i 50-ima: da usisava talente iz čitavog svijeta. I Iñárritu i Lubezki su veliki majstori, a “Revenant” je film koji ima vrlina, raskošna thoreauovska posveta mistici nepripitomljene divljine. No, da sam bio glasač Akademije, i ja bih između “Spotlighta” i “Revenanta” odabrao “Spotlight”.
“Povratnik” je film velike zanatske bravure, raskošnog stila i velike pretenzije, ali i film koji, kao svi Iñárrituovi, pati od bombastične pretrpanosti. Za razliku od “Povratnika”, “Spotlight” je filmska građa s kojom naizgled nemate što napraviti: ekspoze o istinitom događaju, o ljudima u odijelima koji razgovaraju u neuglednim, neonom osvijetljenim sobama. No, režiser McCarthy u tom je neglamuroznom materijalu našao pravu dramu te skicirao niz sjajnih likova koji se hrvaju sa svojim demonima, s vlastitom tradicijom, vjerom, okružjem.
NAKON OSCARA NENAD POLIMAC JE PONOVNO POGLEDAO POBJEDNIČKI FILM - I NIJE PROMIJENIO STAV! ‘Spotlight’ je dramski prilično blijedo koncipiran, izložen kao tv-film tjedna
Dokudramska socijalna fikcija posljednjih je godina postala gotovo isključiva domena televizije, a tv pisci poput Davida Simona (“Žica”, “Treme”, “Show Me a Hero”) poprimili su u 21. stoljeću ono mjesto koje su u 19. imali jedan Balzac ili Stendhal. “Spotlight” je film koji pokazuje da za takvu vrstu pripovijedanja postoji prostor ne samo na televiziji, nego i u kinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....