ZLOČINI BUDUĆNOSTI

Dijete je pojelo plastiku, a zgrožena majka sina je ugušila - jastukom

Crimes of the Future, Kristen Stewart

 Neon/Planet/Profimedia/Neon/planet/profimedia
Cronenbergov se film zbiva u budućnosti gdje je bol eliminirana. Kirurški se zahvati izvode na sceni kao performerska disciplina, a kirurgija postaje forma seksa

Od kasnih 60-ih naovamo Kanađanin David Cronenberg izgradio je reputaciju klasika biološkog horora. Filozofski i intelektualistički, ali istodobno uspješni kao žanrovski "pulp", njegovi filmovi redovno propituju granice tjelesnog, ljudskog i neljudskog, perverzije i distopije.

Sve to odreda postoji i u novom Cronenbergovu filmu "Zločini budućnosti". Samo, nažalost, stvari koje su ranije znale kliknuti kako treba ovaj put - nisu.

"Crimes of the Future" nosi naslov Cronenbergova ranog filma iz 1970., ali nije rimejk tog filma. Nastao prema dvadesetak godina starom scenariju, Cronenbergov se film zbiva u budućnosti gdje je bol eliminirana. Kirurški se zahvati izvode na sceni kao performerska disciplina, a kirurgija postaje forma seksa. U prvoj sceni filma vidimo dijete koje je mutiralo, pa je kadro jesti plastiku. Zgrožena majka mutiranog sina - uguši jastukom.

Ono što slijedi je slabo filtrirana kaša zanimljivih ideja i nelagodnih vizualnih šokova. Cronenbergov distopijski metež svodi se na trpanje bizarnosti koje se samo gomilaju. Ipak, ispod tog galimatijasa povremeno nazrete da je to radio darovit čovjek. Glavni glumac Vigo Mortensen dojmljiv je kao čovjek koji je izmučio vlastito tijelo. Kristen Stewart duhovito je samoironična u ulozi birokrata agencije za organe. Efektan je i dizajn filma, pun biomorfnih aparata kod kojih mehaničko oponaša organsko. Šteta što te zanimljive krhotine nikad ne mutiraju u smislenu cjelinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 11:54