Zašto location menadžeri za holivudske spektakle i druge strane produkcije biraju baš određene lokacije, a zašto se na neke druge neće vratiti, kako poboljšati gledanost domaćih filmova u kinima, kako velike produkcije oživljuju lokalni turizam... - oko tih i još niza drugih intrigantnih tema razgovaralo se u utorak na četvrtoj PROFilm Days regionalnoj filmskoj konferenciji održanoj u novom kinu Cinestar Zagreb Zapad – Z Centar.
Četvrto izdanje PROFilm Days konferencije, koje inače u fokusu imaju ključna pitanja audiovizualne industrije te okupljaju brojne strane i domaće stručnjake, vrhunske režisere, producente i ostale djelatnike na filmu, organizirao je Zagrebački filmski ured u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom, a ovogodišnja je konferencija bila prva uživo nakon što se dvije godine, zbog globalne pandemije, održavala online.
Četvrtu PROFilm Days konferenciju otvorili su Mia Pećina Drašković, voditeljica Zagrebačkog filmskog ureda, ravnatelj HAVC-a Christopher Marcich, pomoćnik pročelnice za kulturu Grada Zagreba Nikola Stojadinović te državni tajnik iz Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl.
Marcich i Tanja Blažević iz HAVC-a iznijeli su podatke o većinskim i manjinskim produkcijama te snimanju stranih produkcija na hrvatskim lokacijama, a o Zagrebu kao lokaciji visokobudžetnog akcijskog trilera govorili su proslavljeni producent Carsten H. W. Lorenz ("Independence Day: Resurgence", "Greenland", "Midway") i Igor Nola iz hrvatske kuće MP filmska produkcija ("Hitman‘s Wife Bodyguard", "McMafia").
U jutarnjem dijelu konferencije prikazana je i restaurirana kopija Oscarom nagrađenog "Surogata" Dušana Vukotića, o kojoj je govorio ravnatelj Zagreb filma Vinko Brešan.
Među brojnim govornicima nastupili su, uz ostale, i producenti Ivan Maloča i Anita Juka, scenaristi Ivan Turković Krnjak i Marko Hrenović, načelnica sektora za audiovizualne djelatnosti Ministarstva kulture i medija...
Panel o temama iz najbrže rastuće grane audiovizualne industrije, naime gaming industrije, u fokusu je imao transmedijalni projekt baziran na igranom filmu za djecu "Bumbarov let", o kojem su uz Maloču, Turkovića Krnjaka i Hrenovića raspravljali i Aleksandar Gavrilović, tajnik Croatian Game Development Alliancea, te Andrej Kovačević, direktor tvrtke Exordium game i umjetnički savjetnik za videoigre pri HAVC-u.
O mađarskom iskustvu posljednjih 20 godina, odnosno o posljedicama booma njihovih međunarodnih produkcija na lokalnu proizvodnju sadržaja, govorili su producenti Daniel Kresmery ("Knights of the Zodiac", "Birdseye") i Ogden Gavanski ("Good luck Chuck", "Immortals"), a o kriterijima po kojima biraju lokacije za snimanje govorili su location menadžeri Harriet Lawrence iz Engleske, Marcus Bensch iz Njemačke i John Rakich iz Kanade, inače predsjednik svjetske udruge location menadžera (LMGI).
Jedna od intrigantnijih tema bila je "Kako iza sebe ne ostaviti spaljene mostove", na kojima je bila riječ o poteškoćama na lokacijama na koje neka filmska ekipa dolazi nakon neke prethodne koja je stvarala probleme, a temi su svoj prilog dali konzervator iz Splita Radoslav Bužančić, pročelnica zagrebačkog Zavoda za zaštitu spomenika Lana Križaj, Ana Tomac Rosandić iz Grada Zagreba zadužena za komunalne poslove i javne površine, te location menadžeri John Rakich i Šimun Kuliš.
O filmskom pak turizmu govorili su uz Marcicha, Partla i Stojadinovića i Slavija Jačan-Obratov iz Hrvatske turističke zajednice te producent Miodrag Sila iz tvrtke Drugi plan.
Na sesiji o regionalnoj distribuciji nacionalnih produkija sudjelovali su producenti Tomislav Vinceković (Hrvatska), Nebojša Ćetković (Srbija), Ivan Hinić (Srbija), Alen Munitić (Hrvatska), Maja Popović (Srbija) i Danijel Pek (Hrvatska).
Kraj četvrte PROFilm Days konferencije bio je rezerviran za projekciju hvaljenog filma Sonje Tarokić "Zbornica".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....