Festival pod neobičnim nazivom 25fps već je gotovo dva desetljeća najistaknutija hrvatska smotra eksperimentalnog filma. Festival kojeg selektiraju Marina Kožul, Mario Kozina i Tena Trstenjak zagrebačku i riječku publiku osamnaest godina sustavno upoznaje sa zbivanjima u avangardnom filmu, umjetničkom videu, te raznim formama proširenog filma ili video instalacije.
Ovogodišnje- osamnaesto- izdanje 25fps počinje sutra u Zagrebu, u dvorani Kinoteke u Kordunskoj. Festival u Zagrebu traje četiri dana, a nakon toga seli u Rijeku gdje će 27. i 28. imati skraćeno dvodnevno izdanje. Od danas do subote zagrebačka će publika moći vidjeti 26 filmova povezanih u šest programskih cjelina. Selektorski trojac najavljuje kako će ovogodišnji program biti prožet postpandemijskim ozračjem. On, vele, "donosi brojne radove koji sadašnjost i aktualne fenomene izražavaju kodovima distopije i SF-a", ali i "brojne filmove koji se bave emocijama – ljubavi, romantikom, seksualnošću i erotikom." "Možemo reći" najavljuju, " da će ovo biti dosad najromantičnije izdanje 25 FPS-a."
U međunarodnom programu festival donosi rad lanjske pobjednice Eve Giollo ("Potrebe obične prednosti"), te "Mariju Schneider, 1983", film Elisabeth Subrin, koji secira poziciju žene u medijima i filmskoj industriji. "Prvi put" Nicolasa Schmitta u Zagreb stiže s nagradom festivala u Locarnu.
Uz niz inozemnih autora, festival donosi i radove hrvatskih audiovizualnih autora. U natjecateljskom su programu naslovi "Crvenoj, boji užarene zemlje" Nine Pećarine, "Null Cone" Vladislava Kneževića, te "Mjesta koja ćemo disati" Davora Sanvincentija. U popratnom su programu i dva filma dvoje veterana hrvatskog drukčijeg filma: Nicole Hewitt ("Žena minorne spekulacije") i Silvestra Kolbasa ("Tvornica filmova").
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....