Golotinja, seks, nasilje, čudovišta... kaže se u šali da je pet minuta nakon što je izmišljena filmska kamera počela eksploatacija u filmu jer je netko zamolio curu da se skine pred kamerom, priča narator, glumac Robert Foster u uvodnoj sceni filma “American Grindhouse” prikazanog u Ljetnom kinu Tuškanac u sklopu drugog Fantastic Film Festivala.
U ovom urnebesno zabavnom 80-minutnom dokumentarcu redatelja Elijaha Drennera detaljno je prikazana povijest, usponi i padovi američkog grindhousea i eksploatacijskog filma, od dana Thomasa Edisona pa sve do suvremenih filmova 21. stoljeća, poput onih koje potpisuje Tarantino.
Brzo, prljavo i jeftino
Pod egidom “Dajmo publici ono što želi”, grindhouse filmovi prikazivali su se u istoimenim kinima u opskurnim, siromašnim četvrtima velikih gradova, snimali su se brzo, prljavo i jeftino (“baš poput punk ploča”), kvaliteta filmova pritom je često bila manje važna od besramno zabavnog sadržaja, a mnogi redatelji iskorištavali su i senzacionalizam stvarnih zločina.
Edukativna funkcija
Iako zvuči nevjerojatno, brojni filmovi imali su i edukativnu funkciju, što saznajemo kroz razgovore s nekim od najcjenjenijih redatelja ovog žanra, poput Johna Landisa, Joea Dantea i Herschella Gordona Lewisa (šteta što u filmu nema i Rogera Cormana, mentora mnogim danas velikim filmašima, od Coppole i Scorsesea do Jonathana Demmea).
Publika je u okružju tuškanačke šume - gdje je temperatura ipak bila nekoliko stupnjeva niža nego u gradu - uživala u insertima iz filmova koji su se odlično uklopili u ležernu atmosferu Ljetnog kina: neki su donijeli dekicu te je rasprostrli preko drvenih klupa, jedan par sa sobom je poveo i psa koji nije previše mario za ono što se događa na ekranu, već je mirno ležao kraj nogu svojih vlasnika, a kako zabrana pušenje ne vrijedi pod vedrim nebom, na svoje su došli i pušači.
Ponoćne projekcije
Jedina mala zamjerka koju imamo odnosi se na vrijeme prikazivanja: pitanje je koliko je organizatorima isplativo u programu imati ponoćne projekcije radnim danom, jer publika se osjetno prorijedila uoči filma “Rez”, psihološkog trilera s elementima horora koji potpisuje redatelj skriven iza pseudonima Elias, a šteta je da kino na čiju smo obnovu i predugo čekali zjapi poluprazno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....