Millie Bobby Brown naprosto sjaji u "Enoli Holmes", prpošnoj ali prilično rastresenoj detektivskoj avanturi koja se zbog korone umjesto u kinima prikazuje na Netflixu, a prati odrastanje bistre prkosne sestrice Sherlocka Holmesa.
Riječ je o adaptaciji, i to razmjerno uspješne serije romana za mlade, autorice Nancy Springer, a Brownova je savršeni casting za njenu tinejdžersku heroinu, romantičnu, energičnu i tvrdoglavu djevojku na pragu zrelosti koja likove obara s nogu šarmom ili šakom, kako joj već tko naiđe.
Film je ipak nešto slabiji od svoje glavne glumice, na trenutke se radnja baš vuče, a na trenutke je prebrbljava, s preslabom misterijom u svom središtu da ga usidri i usmjeri. Redatelj Harry Bradbeer poznat po "Fleabagu" i "Killing Eve" unatoč svim trikovima i energiji koju donosi ne uspijeva ga stalno održavati interesantnim. Springerova Doyleu ipak nije ni do koljena.
O čemu se onda ovdje radi?
Enola je najmlađe dijete obitelji Holmes, i nakon što joj umre otac, a slavna braća Sherlock i Mycroft (solidni Henry Cavill i odlični Sam Claflin) se odsele, ostaje sama živjeti s majkom (uvijek otkačena Helena Bonham Carter).
Prilično veliki odmak od kanona, s obzirom na to da Arthur Conan Doyle sestru u svojim romanima nikad nije spominjao, a u BBC-jevoj hit seriji s Benedictom Cumberbatchom lik sestre Eurus uvodi se tek u zadnjoj epizodi, i to kao dijabolične superinteligentne skoro pa negativke.
No ne i u Enoli.
Ovdje, kad ostanu same, dvije Holmesice uživaju, majka kćer ne šalje u školu već je odgaja da bude emancipirana, hrabra i tvrdoglava, sasvim suprotno zahtjevima okoline i socijalnim normama, a kad jednog jutra nestane, Enola u pomoć zove braću da ju pronađu.
Dinamika njihovog odnosa je najzanimljiviji dio radnje.
Cavill, najpoznatiji kao Superman, kao jedan od dosad najljudskijih inkarnacija Sherlocka slab je na malenu i štiti ju iz sjene, a cinični Mycroft kao njen službeni skrbnik grubo ju prisiljava da u nekakvom djevojačkom internatu nauči što znači biti dama, uda se i rodi djecu kako bi konačno "ispunila svrhu".
Tu negdje krije se srce filma, ali i najveći problem. Enola je zamišljena kao girlpower saga, nešto poput Sherlocka za novu #MeToo generaciju djevojaka, ali film kao da se ne može odlučiti želi li do kraja biti emancipirana priča o ženskim pravima, detektivska avantura, akcijski film ili viktorijanska romantična komedija.
Brownova (zvijezdom je postala u "Stranger Things") je dovoljno dobra i samopouzdana do neba da probleme s radnjom uglavnom zasjenjuje, Cavill je interesantan kao Holmes sa srcem, i bude li ovo pretvoreno u franšizu (Springer je napisala šest romana) postoji potencijal za nešto više.
U svakom slučaju vrijeme uz film leti, ali nećete ga se sjećati, ni o njemu razmišljati kad prođe.
A za Millie Bobby Brown čut ćete još puno puta. Tu nema sumnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....