Zanimljiv paket japanske “anime”, dobrog europskog, pogotovo nordijskog SF-a te puno projekcija filmskih klasika na otvorenom očekuje filmofile na ovogodišnjem izdanju Fantastic Zagreb Film Festivala koji počinje u četvrtak u zagrebačkom Kinu Tuškanac.
Definiran kao festival znanstvenofantastičnog i žanrovskog filma, Fantastic Film Festival jedini je zagrebački open-air filmski festival te tradicionalni oproštaj Zagreba od festivalske filmske sezone koja se u lipnju seli na more.
Tijekom kratke povijesti FZFF se profilirao kao festival koji intenzivno prati azijsku produkciju, prikazuje pametniji neholivudski žanrovski film te reciklira klasike tako što pruža novoj publici prigodu da nepoderive evergrin naslove vidi pod vedrim nebom na velikom ekranu.
Priče o duhovima
Što se “anime” tiče, najistaknutiji naslov ovogodišnjeg FZFF-a bez ikakve je sumnje “Mirai”, posljednji film velikana japanskog crtanog filma Mamorua Hosode. Riječ je o svojevrsnoj smjesi Dickensova “Christmas Carol” i “Tri visoke žene” Edwada Albeeja: naslovna junakinja počne viđati aveti, a te su aveti njezini bližnji, preci i ona sama iz drugih razdoblja i doba života.
Duhovima se bavi i druga “anima” na FZFF-u, “Oko i duhovi” Kitarōa Kōsake. Film se bavi djevojčicom koja dolazi na ladanje kod bake da bi shvatila da je starica okružena dobronamjernim sablastima.
Ovogodišnji FZFF osobito je fokusiran na dosad slabije poznati skandinavski SF. Dok su Nordijci nakon Stiega Larssona napravili veliki prodor u televizijski i kino krimić, njihova se fantastika tek budi, no ima je sve više i sve je zapaženija. Festival tako počinje islandskim filmom “Arktik” koji potpisuje muzičar režiser iz Brazila Joe Penna, a u kojem Mads Mikkelsen glumi čovjeka koji pokušava preživjeti u polarnom krugu.
“Nezamislivo” Viktora Danella švedski je distopijski SF o apokaliptičnoj bliskoj budućnosti, a junak filma je mladi pijanist koji dolazi u rodno mjesto koje mu je skopčano s traumama, a tamo ga zatekne neobjašnjiva kataklizma. Iz Švedske stiže i “Aniara” režisera Pellea Kagermana i Huga Lilje, film koji ima neobičan književni izvor.
“Aniara” je ekranizacija pjesničkog ciklusa poema švedskog nobelovca Harryja Martinsona iz 1957. Ciklus poema - pa i film - zbiva se na svemirskom brodu koji izgubi kurs, a Kagermanov i Ljiljin film istaknuti je američki kritičar Roger Ebert usporedio s “Gospodarom muha” Williama Goldinga.
Jeftin i efektan film
Američku neovisnu žanrovsku scenu na festivalu brani niskobudžetski SF “Prospect” (Planet nade) Christophera Caldwella. Film je sačinjen na temelju istoimenog 16-minutnog kratkog filma koji je postao silni hit na You Tubeu, a mogao ni se opisati kao svojevrsna intergalaktička verzija “Blaga Sierra Madre”.
Na dalekom planetu ljudska sirotinja ilegalno iskapa dragocjenu rudaču (koja izgleda kao slina), a u općem bezakonju jedan drugom otimaju “blago” i ubijaju se. Snimljen u Kanadi i kanadskoj produkciji, film je bez CGI-a i vrlo jeftin, no - vele oni koji su ga vidjeli - jako efektan.
Uz spomenute filmove, tu su dakako i projekcije klasika, od “Doktora Strangelovea”, “Aliena” i “Terminatora” do sad već pomalo rariteta: prezrenog, pa revaloriziranog spektakla “Dine” Davida Lyncha.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....