Film Tereza37, redatelja Danila Šerbedžije i producentice Irene Marković proglašen je večeras u poprilično popunjenoj pulskoj Areni s obzirom na okolnosti na zatvaranju 67. Pulskog filmskog festivala laureatom ovogodišnjeg skromnog izdanja pulskog festivala koji je odgođen zbog epidemije.
Kao je pojasnio ocjenjivački žiri kojega su činili Lina Kežić, Dana Budisavljević, Ksenija Marinković, Vesna Mort te Danko Vučinović, nagradu je ovaj film zaslužio jer se radi o iznimnoj priči.
- Velika ženska priča sa sjajnim glumačkim ostvarenjima, Tereza37 je i priča o suvremenom Splitu. Iskače iz kanona teške socijalne drame, izmiče ženu iz pozicije žrtve i gleda je kao kompleksno ljudsko biće. U godini u kojoj su dominirale velike ženske teme i uloge, Tereza37 ukupno je ostavila najcjelovitiji dojam u svim segmentima filmskog stvaralaštva, pojasnili su.
Veliku Zlatnu Arenu primila je Marković koja je kazala kako nagrada pripada cijeloj ekipi.
- Ovo je nagrada mojoj filmskoj obitelji. Kako je bila čarobna večer kada smo imali prikazivanje filma u Areni, takvo je bilo i snimanje filma, kazala je producentica. Ujedno, ovaj je film dobio nagradu za najbolji scenarij i režiju koje potpisuju Lana Barić i Danilo Šerbedžija.
- U povijesti festivala samo je 7 žena dobilo nagradu za najbolji scenarij. Ta statistika nije dobra i da napravimo se sve da zajedno poradimo na ravnopravnosti u hrvatskoj kinematografiji, poručila je Barić prigodom dodjele nagrade. Danilo Šerbedžija kazao je pak da je u današnje vrijeme završiti film nagrada sama za sebe.
- Sramota je da u 21. stoljeću još uvijek nismo svi ravnopravni, poručio je Šerbedžija i podržao kolegicu s kojom je radio na filmu.
Publici se pak najviše u zadnjih nekoliko dana svidio film Otac, redatelja Srdana Golubovića kojemu je dodijeljena nagrada Zlatna vrata Pule.
Kada govorimo o glumačkim nagradama, nagrađen je Rade Šerbedžija za ulogu Petra Hektorovića u filmu Ribanje i ribarsko prigovaranje za najbolju glavnu mušku ulogu, dok je Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodijeljena Dariji Lorenci – Flatz za ulogu Jasne u filmu Mater, redatelja Jure Pavlovića.
- Hvala ovim zidovima koji pamte toliko godina. Čestitam organizatorima što su uspjeli u ovom okvirima organizirati festival i želim mu da raste i da bude svake godine sve veći te da jednog dana postaje najveći svjetski festivala jer to ovi zidovi zaslužuju, kazao je Šerbedžija.
Lorenci – Flaz posvetila je ulogu svim djevojčicama koje su van svog doma kao što je i ona bila kada je došla u Hrvatsku kao mlada djevojka.
- Lijepo je sanjati i sve je moguće. Ovaj film je bio nešto izuzetno posebno i zahtjevno. Da nismo bili svi zajedno ta 43 dana ne bih to bila iznijela na ovaj način, kazala je.
Zlatnu Arenu za najbolju sporednu žensku ulogu zaslužila je Ivana Roščić za ulogu Renate u filmu Tereza37, dok je za najbolju sporednu mušku ulogu Zlatnu Arenu dobio Leon Lučev za ulogu Paskoja u filmu Ribanje i ribarsko prigovaranje.
Nagrada Breza za najboljeg debitanta dodijeljena je scenaristu i redatelju Juri Pavloviću za film Mater. Zlatna Arena za oblikovanje zvuka išla je Martinu Semenčiću za film Mater, za masku Snježani Gorup za film Tereza37, za vizualne efekte u filmu Vedranu Štefanu za film Ideš? Idem!, a za kostimografiju Sari Giancane i Valentini Vujović za film Mare.
Jani Plećaš za isti taj film dodijeljena je Zlatna Arena za scenografiju i kameru, dok je za glazbu nagradu dobio Igor Par za film Ribanje i ribarsko prigovaranje. Dubravka Turić za film Tereza37 dobila je Zlatnu Arenu za montažu.
Ocjenjivački sud 67. Pulskog filmskog festivala posebno pohvaljuje iznimna umjetnička ostvarenja Marije Škaričić u filmovima Mare, Tereza37 te manjinskoj koprodukciji Grudi, redateljice Marije Perović.“
Što se tiče hrvatskog programa – manjinska hrvatska koprodukcija, Zlatnu Zlatna Arena za najbolji film dodijeljena je filmu Agina kuća redateljice Lendite Zeqiraj. Zlatna Arena za režiju išla je Metodu Pevecu za film Ja sam Frenk, a za glumačko ostvarenje Goranu Bogdanu za ulogu Nikole u filmu Otac, redatelja Srdana Golubovića.
Nakon dodjele nagrada, prikazan je dokumentarni film Berge Istra o potonulom tankeru koji je građen u pulskom Uljaniku sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Film novinarskog tima Dražena Majića i Zorana Angeleskog privukao je veliku pozornost pulske publike. Sve su karte bile prodane dan ranije.
- Berge Istra je pulske, hrvatske i jugoslavenske brodogradnje i budi s te strane emocije i melankoliju. I tako tumačim vaš odaziv jer je to pogled na bolju prošlost. Nismo htjeli da Berge ostaje mit. Ne nudimo jednu istinu, poručio je Angeleski prije prikazivanja filma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....