KINO KINOTEKA

Grand Prix filmu ‘Instant život‘, a nagrada publike filmu ‘Crvenoj, boji užarene zemlje‘

Josipa Henizelman

 /Press
Nagrada Green DCP za najbolji hrvatski film u programu dodijeljena je Josipi Henizelman za film ‘Mjesta koja ne postoje‘

18. Festival 25 FPS završio je ceremonijom dodjele nagrada u zagrebačkom Kinu Kinoteka.

Nakon četiri festivalska dana i 26 filmova u međunarodnom natjecateljskom programu, festivalski žiri i publika dodijelili su nagrade. Grand Prix Velikog žirija u sastavu Hrvoslava Brkušić, Marko Meštrović i Marta Baradić dodijeljen je filmu Instant-život koji potpisuju Anja Dornieden, Juan David González Monroy i Andrew Kim. Žiri je naveo da se radi o filmu "koji nas vodi kroz specifičan misaoni proces, u kojem propitujemo što je iluzija, a što realnost, na istu paralelu stavlja fenomen života i filmski medij. Istovremeno trik i zamka, povjerenje."

image

Instant život

Uz Grand Prix članovi žirija dodijelili su tri Posebna priznanja. Prvo posebno priznanje dodijelila je Hrvoslava Brkušić filmu Sveobuhvatna teorija autora Ruija Hua – filmu koji ju je od svih najviše iznenadio: "Od eksperimentalnog filma očekujemo da nas iznenadi, a ovaj je u tome zaista i uspio." Marko Meštrović je svoje posebno priznanje dodijelio Luisu Macíasu za film Ocean Analogija uz sljedeće obrazloženje: "Moj odabir je intuitivan. Od svih odličnih filmova koje smo vidjeli, nekih vrlo kompleksnih, vraćao sam se uvijek nekako na jedan. To je jednostavno, intimno neposredno, odmjereno iskustvo elemenata iz prve ruke." Treće posebno priznanje dodijelila je Marta Baradić filmu Davora Sanvincentija Mjesta koja ćemo disati:

"Posebno priznanje ide filmu koji, između ostalog, aktualnoj društvenoj katastrofi daje neobično lijep filmski tretman, istovremeno izaziva jezu i iznova nas podsjeća na solidarnost."

image

Luis Macias

/Press
image

Marta Baradić, Hrvoslava Brkušić, Marko Meštrović

/Press

Nagrada Green DCP za najbolji hrvatski film u programu dodijeljena je Josipi Henizelman za film Mjesta koja ne postoje. Obrazloženje je pročitala Tena Trstenjak:

"Mnogi filmovi nastoje dočarati neuhvatljivu prirodu sjećanja. A film koji nas se u tom pogledu najviše dojmio oslanja se na apstraktne oblike i boje kako bi utjelovio procese stvaranja i rastvaranja sjećanja i otiske koje u nama ostavljaju."

Nagrada publike otišla je u ruke Niki Pećarini, autoru filma Crvenoj, boji užarene zemlje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 10:05