‘SRAM‘

HRT predstavio globalno popularnu igranu seriju za mlade: Način na koji će se emitirati je prilično neobičan

TV serija Sram

 Press/
Bit će dostupna u realnom vremenu na društvenim mrežama, a kasnije i na televiziji

Na male ekrane stiže nova igrana serija za mlade "SRAM", koja progovara o problemima adolescenata, a emitirat će se na Hrvatskoj radioteleviziji. Riječ je o adaptaciji norveške serije "SKAM" koja je postigla izniman uspjeh i privukla generacije mladih gledatelja svojom autentičnom pričom zasnovanom na istraživanju mladih.

Svaka je epizoda podijeljena na najmanje pet sekvenci koje su obilježene danom u tjednu i točnom vremenu u kojem se svaka od sekvenci objavljuje na društvenim mrežama. Ovaj pristup stvara dojam da se radnja odvija u realnom vremenu, dok se cijela epizoda emitira jednom tjednom na televiziji.

Naime, ovaj format napušta dogmu kako igrana serija treba prvo biti objavljena u linearnom televizijskom programu, pa je prioritet objave sekvenci iz svake epizode prepušten nelinearnim platformama odnosno kanalima i profilima društvenih mreža, web stranici sram.hr i platformi na zahtjev HRTi. Time se ovaj projekt prilagođava navikama konzumacije sadržaja kod ciljane skupine mladih gledatelja.

image

Serija ‘SRAM‘

Press/

Sveukupno ima deset epizoda koje prosječno traju 20 minuta, a emitiranje će trajati od sredine listopada do kraja prosinca 2024. godine. Serija "SRAM" donosi priču o 16-godišnjoj Evi kojoj prelaskom u novu srednju školu započinje izazovno i turbulentno razdoblje. Dok se pokušava uklopiti u novu okolinu, Eva se bori s vlastitim samopouzdanjem, stvaranjem prijateljstava te ljubavnim iskušenjima.

Autorski tim čine Hana Jušić (scenaristica), Nikica Zdunić (scenaristica), Jelena Gavrilović (redateljica), Frane Pamić (direktor fotografije), Tomislav Stojanović (montažer), Mihovil Šoštarić (Glazbeni urednik), Ivan Lovreček (producent), Bruno Mustić (producent), Maja Fišter (urednica HRT-a) i Tomislav Mršić (urednik HRT-a).

Prema originalnom formatu, glumci u seriji trebaju biti nepoznati široj javnosti pa je kroz proces castinga na proljeće ove godine prošlo čak 600 mladih, od kojih većina ima između 16 i 19 godina. Odabranih desetak glumaca prošlo je intenzivne glumačke radionice pod vodstvom redateljice. Format također štiti mlade glumce koji se prvi puta susreću s interesom javnosti pa oni za vrijeme emitiranja postoje samo kao likovi u seriji, bez izlaganja javnosti putem medija.

image

Serija ‘SRAM‘

Press/
image

Serija ‘SRAM‘

Press/

Hrvatski naziv serije "SRAM", izravni je prijevod naslova serije "SKAM" s norveškog. Ova riječ opisuje osjećaj koji je često prisutan kod adolescenata koji se u procesu sazrijevanja suočavaju s manjkom samopouzdanja i pronalaženjem svojeg mjesta u svijetu. Inače, Norveška javna televizija (NRK) emitirala je seriju "SKAM" 2015. godine i stekla veliku popularnost.

Kroz četiri sezone, uvijek iz perspektive drugog učenika srednje škole, serija se bavi univerzalnim izazovima svakog tinejdžera poput prijateljstva, prve ljubavi, razočaranja, vlastite seksualnosti, društvenog statusa i prihvaćanja od strane okoline. Hrvatska nije prva koja radi adaptaciju "SKAMA", radili su je i Nijemci, Francuzi, čija adaptacija ima čak 13 sezona, Talijani, Nizozemci, Belgijanci, Španjolci, ali i Amerikanci.

Krajem 2017. godine HRT je prema ugovoru s Vladom RH dobio obavezu provođenja strateškog projekta za razvoj programa za djecu i mlade. U sljedeće dvije godine istražene su uspješne prakse EBU zajednice, te uz pomoć psihologa, pedagoga i znanstvenika provedena su mnoga opsežna istraživanja među djecom i mladima u Hrvatskoj.

Cilj je bio doznati potrebe svake generacije u skupini, te im sadržajem ponuditi identifikaciju, dati im glas, znanje i alate koji će im olakšati svakodnevni život. Vodeći se istraženim potrebama publike, a najviše iskustvom norveških kolega (NRK) čiji se sadržaji temelje na metodi NABC (Needs, Approach, Benefits, Competition), HRT upravo taj model aplicira na cijeli program za djecu i mlade kao dio strateškog projekta.

I dok je taj dokument za djecu predvidio stvaranje multiplatformskog projekta, danas poznatog Juhuhua, strateški cilj za mlade bio je stvoriti sadržaj koji će oduševiti tinejdžere i postati njihov tutorial za uspješno navigiranje životom, pružiti im nadu i način kako pronaći sebe u današnjem svijetu u kojem su se zbog razvoja tehnologije spojile medijska i realna stvarnost njihovih života.

Istraživanja publike pokazala su kako generacija tinejdžera ima nedostatak formalnog obrazovanja iz područja spolnog odgoja, uočena je i povećana depresivnost i anksioznost te kreiranje slike o sebi temeljem utjecaja društvenih mreža i TV serija. Dakle, sadržaj za mlade mora biti javna intervencija u živote mladih, što je između ostalog i odgovornost javnog servisa prema vlastitoj publici.

image

Serija ‘SRAM‘

Press/

S obzirom na to da u Hrvatskoj nedostaje originalnog sadržaja za mlade (Young Adults) Produkcijska kuća CGM Films početkom 2022. godine od norveške javne televizije NRK otkupila je prava za adaptaciju formata "SKAM". Slijedeći stroga pravila formata, u suradnji s prof.dr.sc. Mirandom Novak s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2022. i 2023. godine provedeno je nekoliko istraživanja među hrvatskim adolescentima starosti između 15 i 18 godina.

Cilj istraživanja bio je prikupljanje informacija o životu i navikama mladih, s posebnim naglaskom na međusobne odnose i komunikaciju, interese i navike, ljubavni i seksualni život, korištenje tehnologije i glazbu koju slušaju. Rezultati istraživanja bili su ključni u prilagodbi formatom zadane priče i glavnih likova hrvatskom društvu i životima hrvatskih tinejdžera.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 15:34