Razvojni put južnokorejske kinematografije nepovratno su i na bolje promijenile ovacije koje je 2004. na Filmskom festivalu u Cannesu dobio triler "Oldboy" redatelja Parka Chan-wooka. Iako je ona tijekom 1960-ih iznjedrila vrijedne naslove poput "The Housemaid" i "Obaltan", Parkova je priča o osveti toliko opčinila svjetsku publiku da više nije bilo povratka na staro.
Južnokorejski su filmovi postali vruća roba i distributeri su počeli redovito odlaziti u tu zemlju kako bi pronašli nove interesantne naslove. Konačna potvrda vrijednosti južnokorejskih filmova stigla je u veljači 2020. godine, kada je crna komedija s elementima trilera "Parazit" redatelja Bonga Joon-hoa osvojila četiri nagrade Oscar, uključujući i onu za najbolji film.
Danas nema streaming platforme koja u svojim algoritmima nema barem jedan južnokorejski film. Netflix je tako početkom listopada ove godine svojim korisnicima donio "Ballerinu", triler redatelja i scenarista Leeja Chung-hyuna koji mnoge jamačno podsjetio na to da u kina uskoro treba doći još jedna "Ballerina", ona redatelja Lena Wisemana u kojoj glavne uloge igraju Ana de Armas i Keanu Reeves. Je li riječ o podmuklom marketingu ili slučajnosti, vjerojatno nikad nećemo doznati.
Leejeva je "Ballerina" priča o bivšoj tjelohraniteljici Ok-ju (Jun Jong-seo) koju njezina prijateljica Min-hee (Park Yu-rim) zamoli da pronađe osobu koja ju je odvela u suicid. Nakon što otkrije da je njezinu prijateljicu silovao član bande koja zarađuje trgovanjem i podvođenjem mladih djevojaka, Ok-ju odluči da im mora stati na kraj.
U novoj epizodi serijala "Polimac preporučuje", kritičar Jutarnjeg lista Nenad Polimac govori o ovom dotjeranom i efektnom naslovu koji bi mogao, namjerno ili nenamjerno, veliku štetu nanijeti onoj drugoj, daleko popularnoj "Ballerini".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....