NICOLA PELTZ BECKHAM

‘Kći milijardera snimila je film o siromaštvu. I, da, onoliko je loš koliko i mislite‘

Nicola Peltz Beckham

 Dylan Travis/abaca/Abaca Press/Profimedia/Dylan Travis/abaca/abaca Press/profimedia
‘Ja sam glumica i moj san je svijet gledati iz različitih perspektiva‘, objasnila je

"Nicola Peltz Beckham, kći milijardera, snimila je film o velikom siromaštvu. I onoliko je loš koliko i mislite", piše The Guardian te tvrdi da film "Lola", u kojem glavnu ulogu igra supruga sina Victorije i Davida Beckhama, teškoće ne istražuje, već eksploatira.

Nicola, koja je glumila u seriji "Bates Motel", i kojoj je "Lola" prvi redateljski i scenaristički pokušaj, kći je, dakle, milijardera Nelsona Peltza i, iako se u glumi prvi put okušala još kao dijete, protagonistkinjom ju je učinila upravo "Lola".

Lola (slijede spoileri) je devetnaestogodišnjakinja koja sa svojom najboljom prijateljicom Babinom radi u ljekarni. Lola radi i u striptiz klubu, a kod kuće je dočekuje religiozna majka alkoholičarka, koja se okrutno izruguje Lolinom mlađem queer bratu Arlu. Lola Arla, pak, želi poslati u umjetnički kamp u Dallas, što je motivira da se još više trudi zaraditi novac.

Bježeći od majčina bijesa, Lola se skloni kod Babine, no kada navrati kući kako bi uzela kućnog ljubimca, siluje je majčin dečko Trick. Nekoliko dana kasnije, majka Mona natjera Arla da ošiša dugu, plavu kosu te ga time navede na bijeg, tijekom kojeg ga udari auto. Nakon njegove smrti, Lola se počne drogirati, a drogu nabavlja od bivšeg dečka Malachija koji joj se, nakon što je prevari, želi vratiti. No, tu nije kraj Lolinim nevoljama. Već dovoljno napaćena Lola saznaje da je silovanje rezultiralo trudnoćom. Film završava Moninim okrivljivanjem Lole za Arlovu smrt te Lolinom odlukom da zadrži Trickovo dijete i odgoji ga s Malachijem.

image

Victoria Beckham, Nicola Peltz Beckham

Mega/The Mega Agency/Profimedia/Mega/the Mega Agency/profimedia

"Prepun (...) često štetnih tropova - crnkinja u ulozi podupiruće najbolje prijateljice, queer dijete koje umire iznenadnom smrću, striptizeta, ujedno i djevica, koju spašava majčinstvo, licemjerna kršćanska pijanica - film potiče na promišljanje što se moglo postići da je ikoji od ovih likova ili njihovih priča dobio onoliku pažnju koliku su majstori svjetla pridali svjetlu koje je osvjetljavalo jagodice Peltz Beckham", mišljenja je Kady Ruth Ashcraf, koja piše i o reakcijama medija.

image

Nelson Peltz, Elon Musk, Nicola Peltz Beckham, Brooklyn Beckham

Mega/The Mega Agency/Profimedia/Mega/the Mega Agency/profimedia

"‘Trebaš biti toliko ponosna na sebe‘, rekao je tijekom intervjua novinar The Hollywood Reportera. Kelly Clarkson ju je pitala laka pitanja o tome koliko je zabavno moralo biti dovesti mamu i muža na set. Vogueov izvještaj o premijeri ‘Lole‘ prešao je preko sadržaja filma i pokazao oduševljenje onime što je Peltz Beckham nosila (dizajn Victorije Backham) te dekoracijom ‘after-partyja‘ (bio je dekoriran kao striptiz klub)", ističe Ashcraf, koja smatra da se radi o eksploataciji siromaštva, čiji su cilj zabava ili umjetničko priznanje (eng. poverty porn). To je različito, nastavlja, od istraživanja siromaštva.

"Ono što ‘Lolu‘ čini besramnim primjerom ‘poverty porna‘ je dojam nemarnosti koji projekt ostavlja u kontekstu iznimno ekstravagantnog života Peltz Beckham", dodaje naglašavajući i da je taj lifestyle bio vidljiv i na crvenom tepihu za ovaj film. Peltz Beckham i Will, njen kolega, ali i brat, na Instagramu su podijelili fotografiju na kojoj poziraju s ocem Nelsonom te Elonom Muskom, koji se pojavio na premijeri. S druge strane, Peltz Beckham je izjavila da je željela napisati priču iz perspektive koja ne odgovara njenom osobnom gledištu i njenom odrastanju.

"Ja sam glumica i moj san je svijet gledati iz različitih perspektiva", rekla je.

"To je fer; pripovijedanje priča o osiromašenoj klasi ne bi trebalo biti zabranjeno onima koji imaju dovoljno novaca (često je to puno novaca) da snime film", mišljenja je autorica članka, koja ipak ukazuje da je sve što novac može kupiti (talentirani direktor fotografije, Quincy Jones kao glazbeni direktor) upotrebljeno u svijetu koji počiva na "slabašnom scenariju i nepromišljenim karikaturama".

Naposljetku je sramno da ona može obrisati šminku radničke klase i nastaviti sa svojim životom, dok ljudi u čije je perspektive zbog priče htjela nakratko uroniti, neće uživati ni u jednom od tih luksuza", zaključuje Ashcraf.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 03:34