INSPIRIRANI JOHNOM CAGEOM

KONCERT KOJI NITKO NEĆE MOĆI POSLUŠATI DO KRAJA Film o kompoziciji koja se, bez prekida, izvodi 639 godina među ruševinama jedne njemačke crkve

'Jednoga dana danas će biti nekoć'
 

Za kraj listopada program 'Kratke slike' koji se održava u zagrebačkom MM centru donosi djela dviju filmašica, Ance Mirune Lăzărescu (Rumunjska) i Manon de Boer (Belgija), koje svojim filmovima tematiziraju rad avangardnoga kompozitora Johna Cagea.

Nagrađivane filmove Jednoga dana danas će biti nekoć, koji prati orgulje koje od 2001. akord po akord izvode Cageov 639 godina (!) dug koncert te Razmišljati o drvu, razmišljati o metalu u kojem pratimo američku perkusionisticu Robyn Schulkowsky, gledamo 26. listopada u 19:30 u MM centru.

Među ruševinama jedne njemačke crkve, akord po akord, orgulje sviraju kompoziciju Organ2/ ASLSP Johna Cagea, koncert dug 639 godina, a koji će, bez prekida, trajati sve do 2640. godine. Film Jednoga dana danas će biti nekoć (Es wird einmal gewesen sein) A. M. Lăzărescu prepun je komičnih i apsurdnih elemenata. S jedne strane, tu su dugotrajne i pretjerano intelektualne borbe između inicijatora projekta, a s druge strane je konkretan prakatičan rad volontera i pomoćnog osoblja koji obavljaju sve zadatke povezane s ovakvim pothvatom.

Iako koncert niti jedno ljudsko biće neće moći poslušati do kraja, niz Cageovih poklonika, ulaže izniman trud (i novac), u realizaciju i održavanje ovog nadrealnog projekta, za njih je on otok usporavanja, slobodan prostor u kojem se mogu suočiti s vlastitim stavovima prema vremenu.

'Razmišljati o drvu, razmišljati o metalu'

Sam naslov filma Manon de Boer Razmišljati o drvu, razmišljati o metalu (Think about Wood, think about Metal), citat je slavnog Johna Cagea, a u središte pozornosti stavlja američku perkusionisticu, Robyn Schulkowsky, koja je surađivala s John Cageom, ali i Karlheinzom Stockhausenom, Johnom Zornom i Christianom Wolffom. Glazbene improvizacije R. Schulkowsky čine soundtrack filma, koji rezonira s dubljim istraživanjem ritma i nelinearnog vremena. Film postaje prostor koji nosi zvuk, stvara vrijeme i mjesto, a koncentracija i pozorno slušanje istaknuti su kao osnovni elementi kreativnog procesa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 10:37