Sudeći po hrpi priznanja i nominacija, "Oklada stoljeća" jedan je od filmova sezone. Po mnogima, to je trebao biti dobitnik Zlatnog globusa u kategoriji najbolje komedije/mjuzikla a ne "Marsovac", no što se može, tu su još Oscari, nagrade Britanske akademije za film i televiziju te još poneko itekako prestižno natjecanje.
Najneobičnije je što je to hvalospjevima obasipano ostvarenje djelo filmaša koji dosad baš nije mario za nagrade: Adam McKay, naime, najčešće je surađivao s Willom Ferrellom, koji baš nije sinonim za sofisticiranu komediju, ali je zato u Americi nevjerojatno omiljen, a potpisao je i režirao brojne skečeve humorističkog showa "Subotom uvečer uživo", također svojevrsnom američkom lokalnom atrakcijom. Ipak, neosporno je vrstan redatelj, sjetite se samo podcijenjene krimi burleske "Murjaci s klupe" u kojoj su Ferrell i Mark Wahlberg vapili za svojom šansom u policijskoj profesiji.
Sve su to bile zafrkancije u kojima je mogao uživati prosječni Amerikanac, no "Oklada stoljeća" puno je suptilnije - a bogami i zahtjevnije - ostvarenje. Da je u pitanju poprilično zakučasta priča jasno vam je čim vam predstave prvog protagonista. To je financijaš Michael Burry (izvrsni Christian Bale) koji se na radnom mjestu igra udaraljkama za bubnjeve i sluša zaglušujući heavy metal te izgleda kao čista suprotnost tipovima u odijelima i kravatama što vrludaju uokolo: povrh svega ima i stakleno oko, to ga je zarana odvojilo od vršnjaka i naučilo da uživa u solo sportovima.
Dotični Burry – radnja se zbiva sredinom prošlog milenija – shvatio je da banke guraju svjetsku ekonomiju u propast napuhavanjem hipotekarnih mjenica i odlučio to iskoristiti: kladio se protiv takvog sistema a pohlepni bankari prihvatili su njegov izazov jer su smatrali da je hipotekarno tržište stabilno i da ga ništa ne može ugroziti. Njegovim primjerom poveo se i broker Jared Vennett ( Ryan Gosling), nadajući se dobroj zaradi dok sve oko njega propada, a nešto moralnih dvojbi muči njegova kolegu Marka Bauma ( Steve Carrell), koji ne može vjerovati da prvi financijski mozgovi Amerike guraju svijet u kaos. I dva mlada investitora ( John Magaro i Finn Wittrock) rado bi se okoristila njihovom shemom, ali im treba pomoć iskusnog bankara Bena Rickerta ( Brad Pitt), koji se u međuvremenu povukao iz te profesije vrijedne prezira.
"Oklada stoljeća" nije baš jednostavan film jer vas neprestano bombardiraju stručnim financijskim žargonom, lako razumljivim samo onima koji su se opekli o bankarske marifetluke, a izbjegavaju se i mamci na prvu loptu. Karizma zvijezda kao što su Carrell, Gosling i Pitt namjerno je podigrana upotrebom perika, druge boje kose, brada i naočala, zbilja i fikcija neprestano se miješaju ( Selena Gomez i Margot Robbie igraju same sebe, ali u skečevima koji su u funkciji priče), ukratko to je krajnje netipičan holivudski proizvod koji zahtijeva itekako pažljivog gledatelja.
Film je snimljen po romanu Michaela Lewisa, a jedan od producenata mu je kompanija Brada Pitta Plan B, koja se okušala na još jednom, ništa manje jednostavnom piščevom romanu "Igra pobjednika". Očito, Pitt je vrsta holivudskog igrača koji zaslužuje svaku pohvalu, voli rizike a pritom rijetko kad gubi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....