Posljednjih godina kanadski redatelj Denis Villeneuve pretvorio se u perjanicu kulturno prestižne, sofisticirane holivudske A produkcije. Taj status izdubio je nizom filmova koji počinje "Sicariom" (2015.), a nastavlja se "Dolaskom" (Arrival, 2016), "Blade Runnerom 2049" (2017.) i "Dinama" (2021.).
Ti filmovi imaju podosta sličnog. Svi su visokobudžetski spektakli. Svi su vizualno i akustički bogati. U njima se autor ne libi filozofskih tema kao što su predestinacija, identitet i bioetička pitanja. U svoje holivudske strojeve za zabavu Villeneuve ugrađuje visoki "art", pa i rad hermetičnih umjetnika, poput pokojnog islandskog skladatelja Jóhanna Jóhannsona.
Ako svi filmofili znaju što je Villeneuve napravio u Hollywoodu, kudikamo ih manje koji znaju odakle je redatelj došao. Zagrebačka publika sad je u prilici doznati i to. Kino Tuškanac, naime, od petka prikazuje sedmodnevnu retrospektivu Villeneuveovih filmova unutar koje će biti prikazano svih deset redateljevih naslova. U Hrvatskoj će prvi put biti prikazani i autorovi rani radovi, nastali u maloj, ali živahnoj kinematografiji frankofonog kanadskog Quebeca. Na programu je tako Villeneuveov debitantski film "32. kolovoza na zemlji" (1998.) s kojim se prvi put probio u Cannes. Tu je i njegov drugi kvebečki film "Maelström" za koji je u Berlinu 2000. dobio nagradu kritike, kao i "Politehnika" (2009.) – crno-bijeli film o stvarnom školskom masakru koji ga je konačno internacionalno afirmirao.
U programu su i dva filma koja je Villeneuve snimio nakon Quebeca, a prije Hollywoda. "Neprijatelj" (2013.) sa Jakeom Gyllenhaalom snimljen je u Brazilu po romanu nobelovca Saramaga, a riječ je o neopravdano nepoznatom sjajnom filmu. "Incendies" (Naša majka, 2011.) snimljen je dijelom u Libanonu, a s njim program i otpočinje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....