Prije dva desetljeća animacijski studio Dreamworks bio je stjegonoša revolucije. Njihovi filmovi - pogotovo "Shrek" - otvorili su vrata vrsti animacije koja nije bila kruto i ropski diznijevska te su vratili kino-crtić u kreativnu žižu.
Ali - davno je to bilo. Posljednjih je godina Dreamworks uvelike upao u rutinu. Glavnina im se proizvodnje svodi na nastavke postojećih serijala, a glavni su im hitovi stariji od deset godina - listom nastavci "Shreka", "Kung fu Pande" i "Madagaskara". Činilo se kao da Dreamworks ne uspijeva smisliti ništa novo.
Taj će dojam donekle isprati njihov novi film "Divlji robot". Nastao po istoimenoj slikovnici Petera Browna, novi Dreamworksov crtić bavi se uslužnim robotom koji nakon pada teretnog aviona završi na nenastanjenom otoku. AI sluga tamo među divljim životinjama traži - zadatak. I nađe ga: podizanje sirotog guščića.
"Wild Robot" počne kao satira na besmislice servisnog kapitalizma. No - ubrzo se pretvori u nešto drugo: o priču o majčinstvu kao evolucijskom programu koji je u konačnici upravo to - program. A njegov funkcionalni dio je, naravno, i majčinski afekt.
Domišljat i subverzivan prvih sat vremena, "Divlji robot" u završnici zabasa u prekomjernu sentimentalnost. Ali - ako euforične kritike američkih recenzenata jesu pretjerane, nisu deplasirane: nakon dugo vremena Dreamworks pokazuje znake inteligentnog života.
DIVLJI ROBOT (Wild Robot, SAD 2024.), režija: Chris Sanders, glasovi: Vanda Winter, Filip Riđički, Lovro Juraga, Sara Carević, KINA
Ocjena: 4
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....