SVE MANE ARISTROKRACIJE

Nakon ovog filma, ni ‘Downton Abbey‘ nećete gledati istim očima. Redateljica klasno društvo poznaje iznutra, no prema njemu gaji i zazor...

Scena iz filma Saltburn

 Amazon Studios, Imdb/
Emerald Fennell skrenula je na sebe pozornost filmom "Djevojka koja obećava", koji je uspio vjenčati erotski triler, camp i #MeToo feminizam

U čuvenoj "Teoremi" Piera Paola Pasolinija siromašni autsajder opčini i zavede čitavu milansku imućnu obitelj. Nešto slično dogodi se i u trileru "Saltburn" Britanke Emerald Fennell.

Ali, dok kod Pasolinija Posjetilac opčini bogatune jer je lijep i neodoljiv, u filmu britanske redateljice junak Oliver (Barry Keoghan) je neugledan, banalan i bez imalo šarma. Ipak - uvuče se u aristokratsku englesku obitelj poput grinje.

Redateljica Fennell skrenula je na sebe pozornost filmom "Djevojka koja obećava", koji je uspio vjenčati erotski triler, camp i #MeToo feminizam. Dok je taj film bio (i odveć) hvaljen, drugi je film Fennell nakon premijere na Amazonu naišao na ponešto zlovoljnih reakcija. Šteta, jer je izvrstan.

image

Film Saltburn

Amazon/

"Saltburn" pripada u onu vrstu trilera za kojeg nijednog trenutka niste načistu kamo vas vodi. Scenarij je pun iznenađenja koja vas zateknu, a opet su bešavno ispisana. "Saltburn" je režiran puno zrelije od "Promising Young Woman", a nekoliko glumaca - ponajprije Keoghan i Rosamund Pike - napravili su uloge vrijedne oskarovske nominacije. U filmu se vidi kako ga je napravio netko tko englesko klasno društvo poznaje iznutra, ali prema njemu gaji i duboki zazor. Nakon "Saltburna", ni "Downton Abbey" više nećete gledati istim očima. q Jurica Pavičić

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 02:15