Kako ispričati priču o izvanrednom životu? Kako ispričati priču o čovjeku o kojemu je, procjenjuje se, napisano preko 300 tisuća (!) knjiga? Kako odlučiti što i tu priču treba, a što ne treba uvrstiti? Kako to napraviti u malo više od dva i pol sata?
Britanski redatelj Ridley Scott i američki scenarist David Scarpa odlučili su da priču o Napoleonu Bonaparteu ne žele ispričati onako kako se to inače radi u Hollywoodu. Naime, gro biografskih filmova koji izađu iz te tvornice snova nalikuje nevješto dramatiziranim enciklopedijskim unosima.
Kad je u siječnju 2021. produkcijska tvrtka Apple Studios, podružnica tehnološkog giganta Apple, objavila da će financirati i producirati Scottov film "Kitbag" (kasnije je film preimenovan u "Napoleon")o francuskom vojskovođi i osvajaču Napoleonu, britanski je redatelj otkrio zašto želi ispričati priču o jednom od najpoznatijih povijesnih ličnosti.
"Napoleon me oduvijek fascinirao. Došao je niotkuda i zavladao svime. Međutim, istovremeno je vodio romantični rat protiv svoje preljubničke supruge Joséphine. Osvojio je svijet kako bi pridobio njezinu ljubav. Kad se ispostavilo da je ne može dobiti, osvojio je svijet kako bi je uništio i za vrijeme tog procesa uništio sebe", rekao je Scott, a prenio Deadline Hollywood.
Scott je tom izjavom nagovijestio da njegov film o Napoleonu neće biti još jedna priča "od kolijevke do groba" već da je u biografiji slavnog Francuza pronašao interesantnu neuralgičnu točku oko koje će graditi dramski sukob. Da se odlučio za konvencionalna rješenja, njegov bi "Napoleon" na bojišnicu zvanu kina došao nepripremljen i nenaoružan.
U novoj epizodi serijala "Polimac preporučuje", kritičari Jutarnjeg lista Nenad Polimac i Damjan Raknić raspravljaju o Scottovom "Napoleonu", neobičnom filmu o neobičnom čovjeku i ženama koje su ga oblikovale.