JEDAN KADAR, JEDNA NAGRADA

ONE TAKE FILM FESTIVAL Nagradu osvojio australski film snimljen u jednom kadru o mladoj ženi koja ne izlazi iz kuće

Prizor iz filma 'Osam' Petera Blackburna
Redateljica Ewa Gorzna smatra kako filmom u jednom kadru gledateljima pruža realniji i prirodniji dojam

ZAGREB - Australski film "Osam" Petera Blackburna, psihološka drama o mladoj ženi koja ne izlazi iz kuće, osvojio je Grand Prix ovogodišnjeg One Take Film Festivala koji je, u skladu s festivalskim prirodom i idejom, jedina njegova nagrada.

Pobjednički film igrani je prvijenac Petera Blackburna, priča o svakodnevici žene koja se već dvije godine boji suočiti s vanjskim svijetom, boreći se s opsesivno-kompulzivnim poremećajem.

O nagradi je odlučivao međunarodni žiri, u kojemu su bili Ewa Gorzna, poljsko–finska umjetnica koja je pobijedila na prošlogodišnjem izdanju festivala, Marija Perović, crnogorska filmska i televizijska redateljica te Miroslav Sikavica, hrvatski filmski redatelj.

Kako je žiri obrazložio, film "Osam" na funkcionalan i moćan način koristi tehniku jednog kadra te "minimalistički i vrlo sugestivno priča priču o svakodnevnom intimnom paklu glavne junakinje koja se bori s opsesivno - kompulzivnim poremećajem".

One Take Film Festival
Žiri festivala - Ewa Gorzna, Miroslav Sikavica i Marija Perović

Film australskog umjetnika već je prikazan na nizu festivala u svijetu, a njegov autor kaže kako je snimanje dugometražnog filma u jednom kadru bio poseban izazov za cijelu filmsku ekipu jer se nije smjela dogoditi pogreška niti u jednom segmentu izvedbe.

Direktorica festivala Sanja Šamanović izrazila je zadovoljstvo ovogodišnjim izdanjem, osobito time što postoji interes i za tako osobitu filmsku formu.

"Mi smo specifičan festival i ne očekujemo da ćemo napuniti dvoranu s 500 mjesta, no veseli me što nam filmovi stižu iz cijelog svijeta, jedinstveni smo festival i postoji sve više interesa", rekla je Šamanović Hini uoči dodjele.

Objasnila je kako danas i tehnologija ide na ruku filmovima u jednom kadru jer otvara nove kreativne mogućnosti. "Autori ne koriste jedan kadar samo kao formu već i kao sredstvo kojim se najbolje mogu izraziti", istaknula je.

Po njezinim riječima, ti su filmovi iz godine u godinu sve kreativniji, a na osmom izdanju dobro su se poklopili s ovogodišnjom festivalskom temom beskonačnosti - većina se bavi vrtnjom u krugu emocija i propitivanjem odnosa, ali istovremeno se referiraju na aktualno stanje u društvu.

Nakon dodjele nagrada u zagrebačkom kinu Europa, kojom je završilo osmo izdanje festivala, prikazan je pobjednički film te film "Prosvjetljenje" Dražena Žarkovića.

Za sam kraj festivala ostavljena je projekcija trećeg filma iz retrospektive Maren Ade, njemačke producentice, scenaristice i redateljice - njezin zadnji film "Toni Erdmann", ovogodišnji njemački kandidat za Oscara na stranom jeziku.

Ovogodišnji festival u protekla je tri dana prikazao više od pedeset kratkometražnih i dugometražnih filmova iz trinaest zemalja, od čega ih je dvadesetak bilo u konkurenciji.

Osim natjecateljskih filmova prikazani su i oni koji nisu snimljeni u jednom kadru, no inovativni su u svom izričaju

Popratni program festivala obuhvatio je i dvije izložbe "Kretanje u krug" u Gliptoteci HAZU, s radovima devetero suvremenih hrvatskih umjetnika te, u Galeriji Greta, izložba koja je u sklopu programa "One Take in Space" predstavila radove njemačkog konceptualnog autora Floriana Gwinnera.

Zagrebačka publika imala je prilike vidjeti i filmove koji nisu ispunili kriterije za sudjelovanje u konkurenciji, izbor odabranih uradaka s londonskoga natjecateljskog programa One Shot Movie Competition, nastalog po uzoru na One Take Film Festival te filmove iranskih redatelja, te filmove iranskih redatelja.

U okviru festivala održao se i okrugli stol na kojemu su sudjelovali filmolozi Nikica Gilić i Hrvoje Turković te autori Boris Greiner i Ewa Gorzna.

Turković je podsjetio kako se u samim počecima filma snimalo u jednom kadru, no i danas to nije rijetka pojava, osobito kada se snima mobitelom. Po njegovu mišljenju, taj format jest izazovan, ali ne mora se doživljavati kao ograničavajući, već kao poticajan.

Redateljica Ewa Gorzna smatra kako filmom u jednom kadru gledateljima pruža realniji i prirodniji dojam, čemu je suprotstavila iracionalne momente koje je uključila u film.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 19:39