Malo se koja europska kinematografija tako okoristila "efektom Netflixa" kao poljska. Kao zemlja velike demografije i goleme dijaspore, Poljska je strimerima itekako interesantno tržište, stoga nije čudo da Netflix godišnje proizvodi desetke sati filmova i serija na poljskom. Neke su od njih dobre. Neke su pak samo kopije otrcanih obrazaca. U ove druge, nažalost, spada i kriminalistički triler "Boja zla: crvena" koji je ovog tjedna pomalo iznenađujuće iskočio na prvo mjesto gledanosti Netflixa u Hrvatskoj.
Film režisera Paneka zbiva se na širem području grada Gdanjska. Na gradskoj plaži pronađeno je tijelo lokalne djevojke, kćeri ugledne sutkinje i moćnog odvjetnika. Policija poveže modus operandi i za ubojstvo optuži iz zatvora tek puštenog ubojicu i silovatelja. Ali mladi ambiciozni tužitelj posumnja u tu tezu. Počne prekapati poveznicu između cure i lokalnog mafijaškog gazde.
"Kolory zla: czerwien" spada u onu vrstu krimića koje je naš scenarist Mate Matišić svojedobno ironično nazvao "gobleni". Film ima generičke likove, generičke situacije i generičke odnose kakve ste gledali u desecima sati sadržaja Fox Crimea. Sve vrvi od općih mjesta, a baš ništa - od pejzaža do kulture i institucija - ne odaje ni natruhe lokalne poljske boje. "Boja zla: crvena" filmski je ekvivalent uokvirene reprodukcije pod staklom.
BOJA ZLA: CRVENA (Kolory zla: czerwien, Poljska 2024.), režija: Adrian Panek, uloge: Jakub Gierszal, Maja Ostaszewska, Przemyslaw Bluszcz, Netflix
Ocjena: 2