FILMSKI SERIJAL

Pogledali smo novi nastavak ‘Brzih i žestokih‘: Kreativna akcija film spašava od potpune propasti

Vin Diesel u ”Brzima i žestokima”
 GILES KEYTE/AFP/Profimedia
U akcijskim filmovima pristajemo na rastezanje zakona fizike, no "Brzi i žestoki 9" toliko ih bezobrazno krše da film zbog toga trpi

Priča o uspjehu filmskog serijala "Brzi i žestoki", serijala koji je ove godine proslavio 20 godina života, jedna je od neobičnijih u novijoj holivudskoj povijesti.

Serijal je počeo relativno skromno, kao svojevrsna automobilska inačica kultnog "Paklenog vala" redateljice Kathryn Bigelow iz 1991. godine. Prvi film u serijalu režirao je američki redatelj Rob Cohen, koji kaže da je ideju za film o ilegalnim utrkama automobila dobio kada je u časopisu Vibe pročitao članak o takvim utrkama u New Yorku. Pokojni Paul Walker ulogu losanđeleškog policajca pod krinkom Briana O'Connera dobio je nakon pojavljivanja u Cohenovom filmu "Lubanje", a Vin Diesel, danas 'otac' franšize, bio je drugi izbor za vođu lopovske bande i profesionalnog vozača ilegalnih auto utrka Dominica Torretta.

Kino-publika dobro je primila kombinaciju egzotičnih automobila, kriminalnih radnji te hip-hopa i "Brzi i žestoki" zaradili su nešto više od 200 milijuna američkih dolara. S obzirom na to da je budžet filma bio oko 40 milijuna dolara, bio je to sasvim solidan utržak.

No, iduća dva filma u serijalu nisu se bas proslavila i franšiza je nakon trećeg nastavka djelovala mrtvo. U drugom nastavku nije bilo Vina Diesela, a u trećem nastavku nije bilo ni njega ni Paula Walkera. Njihov se izostanak osjetio i treći je nastavak najslabije prošao u kinima.

Vidjevši da je vrag odnio šalu i da bez Walkera i Diesela zapravo nema "Brzih i žestokih", odlučeno je da će obojica u četvrtom nastavku reprizirati svoje uloge. Taj je film donio zaokret u serijalu. Fokus se prebacio s automobilističkih utrka na špijunske akcije, a Vin Diesel se pridružio producentskoj ekipi serijala. Također, i ne manje bitno, akcijske su scene realizirane pomoću praktičnih specijalnih efekata, a na snimanju su se koristili pravi automobili. Doprinos redatelja četvrtog nastavka Justina Lina (režirao je neuspješni treći nastavak smješten u japanskom Tokiju) tako se pokazao kao iznimno bitan te je isti angažiran i za peti film.

Peti je nastavak označio završetak rehabilitacije. Glumačkoj se ekipi pridružio planetarno popularni američki glumac Dwayne "The Rock" Johnson te u serijal unio dodatnu svježinu. Akcijske su scene postale ambicioznije i kreativnije, a serijal se počeo agresivno pozicionirati kao slavlje obitelji. Peti film zaradio je 626 milijuna dolara u cijelom svijetu, a čak su ga i kritičari nahvalili, što nije bio slučaj s prethodna četiri filma.

Šesti, sedmi i osmi film rasturili su na kino-blagajnama te zajedno utržili 3,5 milijardi američkih dolara. Nije loše za franšizu koja je još 2006. godine bila spremna za bolesničko pomazanja. O snazi ove franšize svjedoči i činjenica da je preživjela i svađu Diesela i Johnsona te tragičnu pogibiju Walkera.

U novoj epizodi serijala "Polimac preporučuje" filmski kritičar Jutarnjeg lista Nenad Polimac i novinar Jutarnjeg Damjan Raknić raspravljaju o devetom nastavku "Brzih i žestokih", njegovim pozitivnim i negativnim stranama te neočekivanoj dugovječnosti ove akcijske franšize.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 10:22