PRAVA ISTINA O ŠORI

Priča o tinejdžerici Leni: vršnjačko nasilje može biti i bolnije kada je verbalno

Andrea Slaviček

 Nera Simic/
Film Andree Slaviček svjetsku će premijeru imati u Cannesu, u sklopu paralelnog programa Filmskog festivala nazvanom Tjedan kritike

Kratkometražni igrani film "Prava istina o šori" priča je o tinejdžerici Leni koja pripovijedajući o jednoj školskoj "šori" ponešto otkriva i onda kad određene stvari prešućuje; Lena govori o raznim odnosima i temama u svom svijetu obitelji i mlađih tinejdžera.

Film Andree Slaviček svjetsku će premijeru imati u Cannesu, u sklopu paralelnog programa Filmskog festivala nazvanom Tjedan kritike (Semaine de la Critique).

Redateljica i scenaristica Slaviček režiju je studirala na filmskoj školi ESCAC u Barceloni, pa je i dio filmske ekipe iz Španjolske.

"Prava istina o šori" je, kaže Andrea Slaviček, među ostalim "pogled iz ženske perspektive na vršnjačko nasilje, koje može biti i bolnije kada je verbalno, a koje se ne percipira kao nešto neobično te pokušaj poštivanja potrebnih kodeksa koji su nužni za opstanak u grupi." Dodaje da je "htjela dočarati autentične trenutke iz tog perioda života koji su meni ostali u sjećanju, osebujne likove, koji su u scenariju izmijenjeni za potrebe filmske strukture, ali su služili kao temelj razvoju likova u filmu i njihovog svijeta."

Htjela je, kaže, osobito istaknuti intenzitet kojim tinejdžeri osjećaju i značaj koji ponekad pridaju događajima koji su katkad zapravo trivijalni, ali njima bitni. S jedne je strane sukob i tuča koju opisuje protagonostica Lena, s druge ono što se događa a što prešućuje, događanja koja film naglašava i Leninom šutnjom.

image

Film Prava istina priče o šori

Press

"To me dovelo do strukture filma koja nalikuje na tok misli. Dekonstruirajući kronološki tijek događaja struktura scenarija temeljena je na mislima i osjećajima glavne junakinje Lene. Upravo njezin način razmišljanja koristim kako bi pobliže prikazala karizmatičnu osobnost i približila je gledatelju - kao kontrast onome ispod površine, što Lena ne želi pokazati."

U filmu glume tinejdžeri. "Proces castinga i proba je dosta dugo trajao jer ima puno uloga. Oglašavali smo posvuda audicije, obilazila sam glumačke škole, radionice… Baš sam vidjela jako velik broj djece, mislim da je bolje da ne kažem brojku. Uglavnom nisu imali glumačko iskustvo, tako da sam inzistirala na tome da ne dobiju scenarij. Na probama smo radili kroz razne prilagođene vježbe za svaku scenu, kako bi se postigla uvjerljivost - to je bio imperativ. Možda je to bio pomalo rizičan sistem, ali je profunkcionirao, a mislim da su i zbog takvog načina rada i oni bili opušteniji…"

Kako je radila na scenariju, kako ga razrađivala, s čim ste se ponajviše "hrvala"?

"Najviše sam se bavila strukturom. Kako film uz glavnu radnju koju vidimo ima i voice off (naraciju), postići da jedno teče uz drugo je bio bolan proces. Imala sam puno verzija scenarija prije snimanja, također i poslije, za naraciju. Imali smo i

mnogo verzija montaže. U kratkom filmu je jako malo vremena, tako da svaka riječ s razlogom stoji na točno određenom mjestu. Možda je najteže bilo pronaći balans između potrebne količine informacija kako bi se radnje pratile i ovog drugog emotivnog dijela priče preko kojeg film "diše"."

Što je generaciji kojom se u filmu bavi bitno, s čime se identificiraju, po čemu međusobno dijele i prepoznaju?

"Mislim da je taj tinejdžerski svijet dosta poznat i univerzalan. Iznenadilo me kada sam dobila komentare Španjolaca da ih je film vratio u te školske dane. Ipak se ne razlikujemo puno, bez obzira gdje se događa radnja.

Možda je identifikacija u tim godinama isključivo vezana uz potrebu za prihvaćanjem grupe, da budemo isti kao svi drugi, to skrivanje i zaziranje od različitosti što vjerojatno nije "problematika" samo kod djece."

U filmu igraju Vida Tunguz, Ana Ugrina, Lola Jelčić, Lucija Plesac, Nedim Hasanbegović, Adrian Babić Herceg i Pan Jelić. Direktorica fotografije je Alana Mejía González, montažer je Vladimir Gojun, scenograf Bojan Drezgić, kostimografkinja Ana Nikačević, slikarica maske Natalija Škrlec, dizajner zvuka Borja Barrera Allué, a kompozitor Biel Blancafort.

"Prava istina priče o šori" nastala je u produkciji hrvatskog Antitalenta, a koproducenti su španjolska kuća Fractal te hrvatska kuća Blank. Producentica filma je Katarina Prpić, a koproducent je Marc Guanyabens.

Andrea Slaviček trenutno razvija debitantski dugometražni film "Luna na dva planeta".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 15:41