Kultni znanstveno-fantastični horor 'Stvor' (The Thing), redatelja Johna Carpentera danas je priznat kao jedan od najboljih primjeraka tog žanra. Kada se pojavio, 1982. godine, publika i kritičari nisu bili oduševljeni, a u kinima su ga zasjenili Spielbergov 'ET - Izvanzemaljac' i 'Istrebljivač' Ridleyja Scotta.
No, vrijeme je bilo blagonaklono spram Stvora, pa je sve više kritičara s vremenom počelo uočavati nevjerojatnu količinu truda, inovativnosti i kreativnosti koje je Carpenter uložio u taj film, te je na video tržištu dosegao kultni status. Danas se redovito nalazi na listama najboljih horor filmova, a čak i njegovi specijalni efekti relativno dobro izgledaju u današnje vrijeme.
Stvor je horor u kojem napetost dolazi od straha od nepoznatog, i jezivije je ono što se ne zna i ne vidi od prizora u samom filmu. Njegov kraj ne završava s jasnim raspletom priče, već očekuje od gledatelja da donese svoj zaključak. Ipak, Carpenter i njegov snimatelj Dean Cundey ostavili su brojne tragove kroz film koji pozornim gledateljima mogu naznačiti koji od likova su stvarni ljudi, a koji su 'stvor' iz naslova, kopija koja se želi množiti i asimilirati sav život na Zemlji.
U završnoj sceni, Kurt Russel i Keith David sjede pored uništene polarne baze, bez ikakve nade u spas. Jedan od njih možda je stvor, možda su i obojica, a možda nije nijedan. Odlučuju da će malo pričekati i 'vidjeti što će se dogoditi'. No, Cundey otkriva kako su pozorni gledatelji možda mogli i shvatiti tko je na kraju stvor, a tko nije. Naime, Cundey i Carpenter odlučili su kroz cijeli film koristiti poseban trik s osvjetljenjem koji je otkrivao prave, žive ljude.
- Tragali smo za suptilnim načinom kako reći tko je od ovih muškaraca pravi čovjek. Primjetit ćete da se uvijek pojavljuje svjetlost oko očiju, mi smo ga zvali sjaj u oku glumca. On daje život, rekao je Cundey.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....