Na prijelazu prošlog i ovog stoljeća, bio je trendseter i velika moda. Quentin Tarantino mu je distribuirao filmove i navodio ga kao uzor. Francuski su modni časopisi dizajnirali naslovnice u duhu njegovog azijskog retro-šika. Wong Kar-wai bio je miljenik filmofila, a njegovi filmovi - pogotovo "Raspoloženi za ljubav" - na najvišim mjestima kritičarskih top-lista.
Hongkonški majstor žanrovskih ekstravaganci u međuvremenu je ispao iz trenda, dijelom i zato što je u 14 godina snimio samo jedan film. Zagrebački Kino Tuškanac ovog mu tjedna posvećuje retrospektivu koja je prilika da Wonga upozna i nova filmofilska generacija. U retrospektivi će biti prikazano sedam od deset Wongovih samostalnih filmova te jedan omnibus u kojem je sudjelovao.
Ciklus počinje projekcijom "Raspoloženi za ljubav" - retro-melodrame u ambijentu '60-ih koja je svojedobno bila proglašena najboljim filmom 21. stoljeća. U programu su i Wongovi filmovi iz '90-ih na koje je Tarantino rezao žile: "Istina o Feiju/Days of Being Wild" (1990.), "Chungking Express" (1994.) te "Carmen iz Kowloona/As Tears Go By" (1988.). U programu su i "Sretni zajedno" (1997.), gej melodrama koju je Wong snimio u Argentini, kao i SF distopija "2046", (2004.) posljednji od njegovih filmova koji je postigao kritički i festivalski uspjeh. Bio je to film nakon kojeg se Wong razišao s australskim snimateljem Christopherom Doyleom čiji je vizualni stil bitno definirao redatelja.
Wong je pravi, rasni postmodernist. Njegovi filmovi miks su krimića i melodrame, ambijenti oni blade-runnerovskog dekadentnog urbaniteta, a ikonografija miks Kine i retra na '60-e i '70-e. Stil mu je barokno raskošan i vizualno zavodljiv, a Tarantino je (i) od njega naučio kako u film ugrađivati songove. Hongkonški majstor, ukratko, spada u redateljske zavodnike u koje se lako i lijepo zatreskati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....